Společnost


GECO, a.s.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38212Dárek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.12.2019, před 5 lety

Aleš Hildebrandt

Znění stížnosti

Dne 20.12.2019 jsem koupil v prodejně Geco Tabák, Štursova 1124, 779 00 0lomouc, 1 karton( 200ks cigaret), ke kterým jsme měl dostat 1 KS Bohemia sektu, jako dárek. Dostal jsem však 1 KS cigaret zn. MOODS (hodnota 30,-Kč) bez jakékoli omluvy. Popošel jsem bokem, abych se přesvědčit, jestli akce trvá, poté jsem se zeptal prodavačky a ta mi arogantně odsekla, že sekt už nemá. Po chvíli jsem se rozhodl, že zboží vrátím. Opět jsem neuspěl s tím, že jsem opustil prodejnu, což nebyla pravda. Nechal jsem si zavolat vedoucí a ta mi tvrdila to samé, přestože vyšla někde zezadu , a tak to nemohla vidět.
Neprofesionální přístup a neochota do obchodu nepatří.
Děkuji H*


Požadované řešení

Dodání dárku a omluva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2020 18:25, před 5 lety

Obecně platí dle § 2056 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, že kdo druhému dar jen slíbí, není zavázán k vydání daru.

Nicméně lákání spotřebitelů na zvýhodněný prodej zboží, jehož zvýhodněnost spočívá právě v tom, že spotřebitel obdrží dar, který však prodejce není schopen poskytnout, by mohla být posouzena jako nekalá obchodní praktika. Tak lze kvalifikovat jednání, které je rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele.

Ohledně odstoupení od smlouvy v "kamenné prodejně" platí, že je možné odstoupit pouze na základě zákonných důvodů. Není možné odstoupit bez udání důvodu, jako je to možné u prodeje na dálku (zásadně lze odstoupit ve lhůtě 14 dnů). Ze zákona je možné odstoupit od smlouvy, poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2020 11:14, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.