Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.06.2019 jsem s paní G. (celé jméno viz referenční údaje) na prodejně Olomouc vytvořil návrh na mou budoucí kuchyni, při tomto návrhu jsem zadal rozměry já. Paní G. jsem upozornil na to, že přesné rozměry neznám, ona mě ujistila, že kuchyň si zaměří sama, že se jedná o běžnou praxi. Téhož dne jsem zaplatil zálohu 8 000,-Kč. Do cca dvou měsíců se mi paní G. nebyla schopna ozvat, to je doopravdy dlouho. Paní G. jsem tedy zavolal sám a ptal se na zaměření kuchyně, které před tím avizovala, na toto mi sdělila, že mě nedala do pořadníku na zaměření kuchyně, a tedy dá mě do něj, to jako vážně? Už dávno jsem v pořadníku měl být! Zaměření nakonec proběhlo někdy na konci září 2019 (tedy 3 měsíce od zaplacení zálohy). Dnes lituji, že jsem pokračoval s Vaší firmou.
Dne 13.10.2019 jsem s paní G. měl další schůzku, kde se upravila kuchyně podle zaměřených hodnot, byla tedy vytištěna nová smlouva, v které byly opraveny nedostatky z první smlouvy ze dne 26.06.2019. Dále mi paní G. sdělila, že kuchyň bude až v lednu 2020, s čímž jsem nesouhlasil, jelikož kuchyň jsem s Vaší firmou začal řešit na konci června 2019 a aby realizace kuchyně trvala cca 5 měsíců je nemyslitelné (dnes už vím, že je to ubohou realitou ve firmě Oresi). Paní G. mi přislíbila, že realizaci kuchyně posune na nejbližší možný termín.
Dne 19.11.2019 byl proveden závoz materiálu na kuchyň a další týden, tj. 25.11.2019 až 26.11.2019 se měla kuchyně skládat.
Dne 25.11.2019 se dostavil montér pan V. (jméno viz ref. údaje), který začal montovat kuchyň a zjistil, že chybí 70 cm kuchyňské linky (tedy jedna skříňka), já jsem se domluvil na 8 cm od stěny. Pan V. na místě vše zkontroloval a doopravdy chyběl tento kus kuchyně, ač dle grafického návrhu je kuchyň v místnosti ,,tip top“. Pan V. se snažil kontaktovat paní G., ale měla volno, avšak nakonec jí nějak zkontaktoval. Nakonec jsem s paní G. mluvil i já a paní G. mi nabídla tyto řešení:
1) Nechat kuchyň ve stavu v kterém je, tedy absolutně nedokončenou a nevzhlednout na daný prostor, respektive s dírou 70 cm.
2) Opravit kuchyň.
Nečekaně jsem si vybral opravit kuchyň, čemuž se paní G. divila. Věřím, že by pro její osobu bylo nejjednodušší řešení nechat kuchyň v tomto stavu, to je doopravdy profesionalita?! Tedy s panem V. jsem na místě poopravily návrh kuchyně. Tyto změny pan V. dne 27.11.2019 konzultoval s paní G. Dne 26.11.2019 pan V. smontoval kuchyňský ostrůvek a několik skříněk, takže za dva dny práce, vlastně nebylo hotov nic. Pro mě absolutně ztráta času, kdy doopravdy nemohu řešit práci za Vaší zaměstnankyni paní G., mám dost své práce.
Dne 28.11.2019 jsem volal paní G., kdy bude návrh a kolik bude rozdíl v ceně. Ač si myslím, že tento rozdíl by měl být na vrub Vaší firmy, jelikož chyba nastala na Vaší straně) klidně to paní G. odečtěte z platu, když je tak dobrá…). Paní G. přislíbila, že vše bude hotové zítra, tj. 29.11.2019. Dne 29.11.2019 se mi však paní G. neozvala, musel jsem jí zavolat sám, kdy mi sdělila, že návrh bude večer. Avšak ani do 20 hodiny mi nezavolala, tedy 1 hodinu po zavírací době Vaší prodejny, volal jsem jí opět a ona se mi omluvila, že se špatně vyjádřila, že návrh bude spíš v pondělí, možná v sobotu. Takže ani potom, co paní G. zmršila mou kuchyni, tak nebyla sto proto, aby udělal maximum a návrh opravila, to je tristní. Dne 30.11.2019 se mi ozvala paní G. a omluvila se, že návrh nemá, že je v Ostravě a nedostala se k tomu. Nový návrh byl zaslán až 02.12.2019 s tím, že mi Vaše firma dává 5% slevu, v danou chvíli jsem tuto slevu považoval za takovou nenadchne a ani neurazí, ale po současné zkušenosti z funkčnosti celé Vaší firmy (zatím tedy pobočky Olomouc) je sleva trapná. Dále mi sdělila, že další montáž provede pan V. dne 14.12.2019 nebo 16.12.2019. Závoz zbytku kuchyně proběhne někdy před tímto datem, kdy kuchyň bude doručena na mou adresu trvalého bydliště, což je ve Val. Meziříčí, tam se ovšem kuchyň nemontuje, opět jedna z mnoha neschopností této Vaší zaměstnankyně. Navíc jsem jí musel upozornit na to, že má bytová jednotka je i s výtahem, a ne bez výtahu, jak píše. Nakonec jsme se domluvili na termín závozu na 10.12.2019.
Dne 10.12.2019 přijel závozník, který netušil co má z mého bytu odvést a v dovezené objednávce bylo s panem V. dne 17.12.2019 zjištěno, že: chybí nohy ke skříňkám, jedna skříňka je poničená, chybí LED pásek (lišta k pásku byla).
Dne 17.12.2019 po 8 hodině přijel pan V. Pan V. zjistil se mnou chybějící materiál a snažil se volat s pobočkou. Podařilo se mu na pobočce sehnat nohy ke skříňkám, takže se kolem oběda vydal na prodejnu a vrátil se asi za hodinu. Následně zjistil poškození skříňky. Cca v 18 hodin při instalaci sifonu zjistil pan V., že sifon je moc krátký, ač i tento byl zaměřen, a díky tomuto se nevleze do skříňky s plánovaným košem. Vzhledem k tomu, že jsem musel nutně odejít po 19 hodině nemohl jsem být u dalšího dokončování mé kuchyně. Poté co jsem se dostavil domů, jsem však zjistil že obklad na stěně nelícuje se zavěšenými skříňky a díky tomuto je zde mezera, kterou nejsem schopen akceptovat. LED pásek je nefunkční z důvodu problikávání a další LED pásek chybí. LED pásek jsem řešil s paní J., která mi řekla, že problém bude ve spínači. Další problém jsou schody mezi skřínky, které na sebe nelícují. Dále jsem zjistil, že mi byla poškozeno lino v místě instalace kuchyně, kdy se jedná o lino ne starší 6 měsíců, vzhledem k tomu, že instalace kuchyně probíhá v novostavbě bytu a v kuchyni Vaše firma jako první provádí nějaké práce a kuchyň (respektive celý byt) jako taková se neužívá, z důvodu, že není připraven k obývání. Takže toto poškození nemohl způsobit nikdo jiný.
Dále bylo bez mého vědomí změněno rozložení skříněk a spotřebičů od předchozí vizualizace.
Všechny předchozí stížnosti byly pouze ústně/telefonicky
výpověď bude podána 23.12.2019
Nejsem si úplně jist podáním výpovědi.
Závěr mého dopisu:
Opět zde musím vyzdvihnout značně neprofesionální a neschopné chování paní G.
Vzhledem ke všemu výše uvedenému věřím, že z Vaší strany došlo k porušení kupní smlouvy, jelikož, a to v bodě č. 1 – prodávající musí dodat kupujícímu zboží v kvalitě dle přiložené technické specifikace, což se nestalo. Dále byla smlouva porušena v bodě č. 2 termín dodání do 7 týdnů, mělo dojít k předání 30.09.2019 a do dnešního dne nebylo kompletně předané, tedy k dnešnímu dni 7 týdnů a 2 dny. Vyhrazené právo na dodání zboží částečně se vztahuje na výrobek na zakázku (např. pracovní deska), což není můj případ. Dále byl porušen bod č. 7, kdy prodávající ručí za řádnou dodávku zboží.
Tímto tedy podávám výpověď smlouvy z důvodu porušení smluvních podmínek ze strany firmy Oresi s.r.o. a dále požadují zaplacení škody na poškozené podlaze. Taktéž požaduji navrácení plné kupní ceny za kuchyň, tj. 94 154,44,-Kč a cenu doobjednávky za 8 965,-Kč na můj účet číslo (viz referenční údaje).
- Poškozené lino, rýha cca 3 cm na 1 cm - Nelícují na sebe skříňky, schody mezi skříňky - Poškozená skříňka – odření a odloupnutí materiálu z venkovní částí - Špatný příborník – menší než plánovaný do šuplíku - Poničená trouba – ve spodní kovové částí je na levé straně v horním rohu je tento roh vyhnut do místnosti - Špatně usazená trouba, ve vrchní části mezi troubou a pracovní deskou je škvíra - Špatná velikost sifonu a vzhledem k tomu nefunkčnost koše - Při první instalaci zjištěno, že ze strany paní Grulichové byla špatně vyměřena kuchyň a chybělo 70 cm kuchyně - Chybějící LED pásek (dodán pouze jeden) - Nefunkční LED světlo – problikává - Změna rozložení kuchyně bez mého vědomí
vrácení peněz, odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Z podané stížnosti vyplývá několik pochybení, která budou postupně rozebrána níže.
Prodlení s plněním
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu (7 týdnů jak uvádí spotřebitel), ocitá se v prodlení. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, může jej spotřebitel upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Byla-li mezi smluvními stranami sjednána smluvní pokuta za porušení smluvní povinnosti, má kupující možnost žádat zaplacení této smluvní pokuty. Vznikla-li kupujícímu kvůli porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího škoda, může kupující žádat po prodávajícím taktéž náhradu této škody.
Jakost zboží
Zboží má dle § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku vadu, nemá-li vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Pokud tedy dodaná kuchyňská linka neodpovídá grafickému návrhu (po zaměření), je vadná. Vadu je třeba vytknou prodávajícímu (= uplatnit reklamaci). Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Spotřebitel má rovněž nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku, neboť zboží vykazuje větší počet vad zároveň.
Náhrada škody
Pokud při instalaci kuchyňské linky došlo k poškození majetku spotřebitele (poškození povrchu podlahy), odpovídá společnost za vzniklou škodu dle § 2924 občanského zákoníků a je povinna jí nahradit. Rovněž odpovídá za případnou škodu, která byla způsobena prodlením s plnění, jak bylo uvedeno výše.
Závěrem
Spotřebiteli vznikl nárok na odstoupení od smlouvy z výše popsaných důvodů. Při odstoupení od smlouvy se hledí na smlouvu, jako by nikdy uzavřena nebyla a smluvní strany jsou si povinny vrátit poskytnutá plnění. Prodávající je tedy povinen spotřebiteli vrátit zaplacenou sumu a spotřebitel dodané zboží. Dále spotřebiteli vzniká nárok na náhradu škody způsobenou porušením smluvních povinností prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.