Společnost


BENEO CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38231Společnost odmítla proplatit poštovné při reklamaci zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2019, před 5 lety

Patrik Jonáš

Znění stížnosti

U společnosti Beneo CZ, s.r.o. provozující e-shopy Bíbík a cybex-cz.cz jsme v létě 2018 zakoupili dětskou autosedačku Cybex Aton 5. Zboží již došlo poškozené, byly ulomené dva úchyty tyček v textilní cloně a spoj mezi platovým krytem a polystyrenovou výplní byl poškozen. Zboží bylo reklamováno, reklamace byla zamítnuta z důvodu nešetrného zacházení. Zboží bylo ale částečně opraveno. Nešetrné zacházení zásadně odmítám, za celou dobu bylo se zbožím zacházeno maximálně šetrně. Nebyl opraven jeden ulomený úchyt a ihned po vyndání zboží z krabice jsem zjistil, že je zde nová vada - vytržení druku. Zboží bylo opět zasláno na reklamaci, následně bylo již kompletně opraveno a reklamace zamítnuta z důvodu nešetrného zacházení. Opět zásadně odmítám nešetrné zacházení. Obrátil jsem se na obchod s žádostí o proplacení poštovného, na což mám ze zákona právo. Bylo odmítnuto z důvodu zamítnutí reklamací. Argumentace nešetrným zacházením je dle mého názoru nesmyslná, takto by mohla být zamítnuta každá reklamace. Konkrétně u vytrženého druku je to naprostý nesmysl. Nové vady jsem si všiml ihned po vyndání zboží z krabice a ihned jsem poslal zboží opět na reklamaci. Jak si společnost představuje šetrné zacházení? Zboží tedy nemohu ani vyndat z krabice, natož abych si dovolil ho používat?


Produkt

Dětská autosedačka Cybex Aton 5 Pepper Black


Požadované řešení

Společnost dle zákona musí proplatit poštovné při reklamaci zboží. Jedná se dle mého názoru o neoprávněně zamítnuté reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2019 15:08, před 5 lety

Pokud prodejce vadu bez vědomí a souhlasu spotřebitele odstranil, může spotřebitel trvat na tom, že reklamaci fakticky uznal a je tedy povinen uznat ji i formálně.

Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Výši nákladů je třeba prokázat.

Pokud tedy došlo v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě bez souhlasu spotřebitele, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis. Spotřebiteli tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2020 22:50, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.