Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 5. 10. 2019 jsem objednala zboží na e-shopu www.vevio.cz v celkové výši 2939,- CZK.
Zboží jsem obdržela v průběhu 3-4 týdnů, nicméně nebyla jsem spokojena s jeho kvalitou (většinou velmi nekvalitní, nebo zapáchající materiál). Vzhledem k tomu, že jsem na webových stránkách nedokázala najít kontakt na zákaznické centrum, jsem dne 2.11.2019 zaslala email na adresu společnosti Vevio (info@vevio.cz) s dotazem na vrácení zboží s tím, že společnost na internetových stránkách garantuje vracení zboží zdarma do 60 dnů od objednávky. Bohužel jsem žádnou odpověď neobdržela. Další týdny jsem se snažila podat reklamaci přes webové rozhraní, což se mi několikrát nepodařilo zdůvodu, že internetové stránky nefungovaly korektně. Při pokusech rozkliknout rubriku reklamace se mi internetové stránky opakovaně vracely nahorů na prodej zboží. Reklamaci se mi nakonec podařilo odeslat přes reklamační formulář dne 20. 11. 2019 na https://podpora.vevio.cz/reklamacni-formular. To byl velmi pracný proces, který mi zabral cca 1,5 hodiny, neboť jsem musela každou věc reklamovat zvlášť a ještě ke všemu přikládat fotografii produktu. Bohužel po odeslání mi nepřišlo žádné potvrzení o podání mé reklamace. Do dnešního dne 21. 12. 2019 mi nepřišlo žádné vyjádření společnosti.
Děkuji za pomoc v řešení.
S pozdravem,
Adriana Wyrobková
Dámské oblečení
Vracení peněz
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci.
Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li společnost na dotazy spotřebitele, lze zaslat zboží na adresu sídla společnosti, dle obchodního rejstříku. V případě, že se zboží spotřebiteli vrátí, je třeba uchovat dokumenty, prokazující, že se spotřebitel pokoušel svou povinnost splnit.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.