Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, zakoupil jsem v Březnu DJI Osmo Pocket, používal jsem je na různé natáčení zážitků atd. Kamera fungovala bez problémů, jednou jsem ji měl na dovolené a upadla mi na zem, zvedl jsem ji, měla drobné oděrky na gimbalu, ale na těle kamery ani oděrka, zapnul jsem ji a bez jakéhokoli problému fungovala. Používal jsem ji další 3 měsíce bez absolutně žádného problému a při posledním použití jsme natáčel a najednou kamera vypnula, display zhasnul, ale gimbal fungoval pořád dál. Zkoušel jsem kameru několikrát zapnout a vypnout, ale vždy naběhl jen gimbal, ale kamera už nenatáčela a display se nikdy nerozsvítil. Proto jsem kameru vzal a odnesl k prodejci na reklamaci. Ten ji poslal do servisu a asi po 3 týdnech se vrátilo vyjádření ze servisu předané přes prodejce:
Výsledek hodnocení: Kolizní poškození. Osa naklopení je poškozená, základní deska zobrazuje problémy, není možné připojení k telefonu a usb, obrazovka nefunguje kvůli problémům se základní deskou.
Toto mě trochu zaskočilo, protože se píše, že osa naklopení je poškozená, čímž chápu, že je nefunkční gimbal, ale ten byl jediný, který fungoval, když jsem produkt dával do reklamace. A popravdě nechápu, jakou souvislost má nefunkční deska a údajně poškozenou osou naklopení (předpokládám, že tím myslí právě gimbal). Dále nechápu, jakým způsobem bych mohl poškodit základní desku, pokud bych zařízení fyzicky neotevřel nebo nezničil třeba vodou, což se nestalo. Zvláště, když zařízení po jediném pádu, který nebyl nijak výrazný, stále fungovalo, až do náhlého zhasnutí. Prodejce mi přeposlal tyto dvě věty a dále se se mnou moc nechtěl bavit, když jsme chtěl nějaké vysvětlení, jak bych toto já mohl ovlivnit. Řekl jen, že to, co řekl servis, tak platí a hotovo. Navíc technik prodejce kameru prohlížel před tím, než šla na reklamaci a napsal do zprávy jen to, že má drobno oděrky, žádné poškození jiné. Nedostal jsem z nich jakýkoliv důkaz toho, že bych to mohl zavinit já nebo nějaký oficiální dokument ze servisu, který by opravdu říkal, že za to můžu nějakým způsobem já, protože podle mě je to nesmysl. Vím totiž, jak došlo k nefunkčnosti kamery a bylo to v době, když jsem ji pevně držel v ruce. Prostě zhasla. Ještě dodám to, že už od koupě sem tam gimbal při zapnutí naběhl otočený na bok a ne dopředu, jak by měl. Po vypnutí a znovu zapnutí naběhly vždy už správně. To jsem nějak neřešil, protože mi to nijak zvlášť nevadilo, ale chyba to rozhodně byla v zařízení. Nabídli mi nezáruční opravu v hodnotě 7150Kč, když momentálně nové zařízení stojí asi 8300Kč. To jsem rozhodně odmítl.
DJI Osmo Pocket
Vyřešení jako reklamace, nemyslím si, že to je moje chyba. Zařízení by nemělo jen tak z ničeho nic přestat fungovat.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.