Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 17 |
Akce: sbírejte karty
Ve vašich letácích i v televizních reklamách mohutně propagujete akci: Sbírejte karty.
Zřejmě jste se zaměřili na to, aby sběratelé podobných předmětů se ve větší míře při svých předvánočních nákupech zaměřili na prodejny Kaufland.
Bohužel, toto potrefilo i nás. Předpokládali jsme, že společnost takového rozsahu jako Kaufland, bude mít takovou akci dobře a spolehlivě připravenou, bohužel jsme se v tom spletli.
Přestože, podle letáků má akce ještě pokračovat a i v televizi ještě dnes je mohutně prezentovaná, v prodejně Kaufland v Teplicích, Bohosudovská již 20 prosince kartičky nevydávali a pokladní pouze krčila rameny - došly a už -ebudou. Takže konec ! Je to poučení pro příště, jak se můžeme na pravdivost údajů ve vašich letácích spolehnout a nechtěli jsme se tím dál zabývat, ale když jsme dnes v televizi viděli, že přes to, že už žádné karty nemáte, klidně ve svém klamání spotřebitelů pokračujete, rozhodli jsme se vám napsat.
Příště uvádějte pouze pravdivé údaje !
|
Tweet |
Prodávající při propagaci svého zboží (včetně doprovodných akcí) činí vůči spotřebiteli nabídku k uzavření smlouvy a zavazuje se dodat toto zboží. Z tohoto pravidla však existují dvě výjimky. Jednou z nich je výhrada vyčerpání zásob a druhou je ztráta schopnosti podnikatele plnit. Pokud pro velký zájem kupujících není prodávající schopen dodat zboží, nenese za to zodpovědnost, pokud tedy tak nejedná úmyslně. Není tedy po právu požadovat po prodávajícím dodání zboží, bylo-li vyprodáno.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na kontakt@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Hodnocení: