Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prodejně Electroworld, Radlická 117 jsem v říjnu 2019 zakoupil a v prosinci 2019 reklamoval DVB přijímač SENCOR SDB 520T.
Zakoupil jsem jej za cenu 599Kč. Při řešení reklamace mne reklamační zaměstnanec ujistil, že výrobek je neopravitelný a že tento typ výrobku již nemají na prodejně, proto mne odkázal na prodejce v této prodejně, abych zakoupil jiný přijímač. Učinil jsem tak a nechal jsem si od prodejce z Electroworld doporučit další přijímač. Po nákupu doporučeného přijímače za cenu 699Kč (musel jsem tedy doplatit 100Kč), jsem následně zjistil, že se jedná o úplně stejný typ zboží, tedy DVB přijímač SENCOR SDB 520T. Zaměstnanci Electroworld mne tak na základě nepravdivých informací přiměli zakoupit reklamované zboží a 100Kč dráže, namísto aby navrhli vyřešení reklamace výměnou zboží úplně stejného typu.
Takový postup považuji za nekorektní a v rozporu s reklamačním řádem a občanským zákazníkem.
DVB přijímač SENCOR SDB 520T
Ideálním řešením by byla změna chování k zákazníkům a vrácení podvodně vylákané částky 100Kč na můj účet 1417969022/3030.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné (např. novou věc nelze dodat, protože se již nevyrábí), může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Spotřebitel nemá zákonnou povinnost přijmout vyřízení reklamace způsobem, který mu přináší další náklady. Takové "alternativní" řešení reklamace však není, pokud s ním spotřebitel souhlasí, zákonem vyloučeno.
Podle skutkového stavu, který je popsaný ve stížnosti, však mohlo dojít k uvedení spotřebitele v omyl. Ten na základě toho, že se věc již nevyrábí a není možné dodání nové věci bez vad, souhlasil s pro něj méně výhodným "alternativním" řešením reklamace a uzavřel s prodejcem novou smlouvu. Dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel má tedy právo na vrácení "příplatku" a řádné vyřízení původní reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
uplatnená reklamácia R000346187 bola vybavená riadne a správne a to formou odstúpenia od kúpnej zmluvy z dôvodu neopraviteľnosti vadného tovaru.
Na základe tejto skutočnosti bolo správne vrátenie pôvodnej kúpnej ceny čo činilo 599CZK.
Zákazník prejavil vôľu kupy nového tovaru na predajni ElectroWorld, v čom mu nebolo bránené.
Reklamáciu vybavoval pracovník reklamačného oddelenia a vybavil ju správne. Následne bol zákazník odkázaný na predajcu, ktorý vybavil jeho nový nákup s ukončením na pokladni. Aktuálna predajná cena nového tovaru bola 699CZK a preto prebehlo nablokovanie v súlade s cenovou politikou.
Nebolo povinnosťou zákazníka pristúpiť na túto kúpu a právom predávajúceho v prípade neopraviteľného tovaru je aj odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie peňazí.
Aj napriek vyššie uvedenému spoločnosť ElectroWorld z morálneho hľadiska pristúpilo k dovybavovaniu v prospech zákazníka formou finančného vysporiadania (vrátenie cenového rozdielu 100CZK zákazníkovi).
Za týmto účelom bude zákazníka kontaktovať predajňa ElectroWorld Praha Butovice.
Verím, že vybavenie povedie k spokojnosti zákazníka.
Ďakujem.
S pozdravom
Ingrid Weintragerová, manažér oddelenia reklamácií
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Prodejce poskytl poukaz na nákup v jeho obchodech, proto jsem s vypořádáním věci vůči mé osobě v celku spokojen. Problém vidím v tom, že prodejce svou chybu oficiálně neuznal a je tak vytvořen předpoklad, že uvedené nekalé praktiky bude aplikovat nadále.