Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.12 jsem si cca kolem 20.00 hodin objednal společně s přáteli tři pizzy s tím, že na stránkách uvedené pizzerie je ke každé pizze Cola zdarma. Při předání pizzy jsme se všichni podivili nad tím, že deklarovaná Cola k pizze není. Obsluha rozvozu nám sdělila, že firma Coca cola jim nestíhá dodávat malé plechovky coly a, že z tohoto důvodu nápoj není. Při otázce zda si mám schovat lístek a colu požadovat až bude, mi na toto nedokázala odpovědět. Tak jsem volal přímo do pizzerie, kde jsem jim svůj problém nahlásil. Nejprve to vzala nějaká žena, která zřejmě na toto rovněž nedokázala odpovědět a poté to vzal zřejmě majitel, jelikož hovořil s cizím přízvukem a pořád opakoval zda mám nový leták. Já mu povídám, že nový leták nemám, že mi ho nikdo nedal a, že se řídím webovými stránkami, které jejich pizzerie má a kde colu k pizze nabízejí zdarma a, že pokud neumí colu dodat, že je to jenom klamavá reklama a lež. Nabídl, jsem to co jsem říkal slečně při dodávce pizzy, že si pro nápoj přídu až ho naskladní ale to se mu zřejmě nelíbilo jelikož stále opakoval zda mám nový leták. Proto jsem telefonát ukončil a obrátil se na Vás. Fotografii jejich webových stránek jsem si pro jistotu pořídil a dále mám 4 osoby jako svědky.
nebyl dodán nápoj, který pizza nabízí k objednávce
ˇurčitě by mi měli dát nabídku si nápoj vyzvednout poté co bude naskladněn a ne mi neustále opakovat zda mám nový leták, když na jejich aktuálních stránkách nápoj nabízejí
|
Tweet |
Obecně platí dle § 2056 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, že kdo druhému dar jen slíbí, není zavázán k vydání daru.
Nicméně lákání spotřebitelů na zvýhodněný prodej zboží (či poskytnutí služby), jehož zvýhodněnost spočívá právě v tom, že spotřebitel obdrží dar, který však prodejce není schopen poskytnout, by mohla být posouzena jako nekalá obchodní praktika. Tak lze kvalifikovat jednání, které je rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele. Webové stránky jsou pochopitelně způsob, kterým lze zákazníkům činit nabídky a prodejce je za nabídky takto učiněné plně odpovědný.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.