Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V létě jsem si procházel bankovní výpis a našel jsem tam částku, která mi nedávala smysl. Bylo to něco přes dva tisíce. Tak jsem šel do banky, kde jsem se dozvěděl, že peníze byly strženy ve prospěch této společnosti, be2. Později jsme se spolu s paní v bance dočetli, že je to nějaká seznamka. Paní zavolala někomu, kdo by o tom něco mohl vědět a ten ji řekl, že podobný věci začínají registrací a zaplacení členského poplatku. Já osobně jsem se však nikde neregistroval a už vůbec neplatil nějaké členské poplatky. Bohužel jsme se podívali do mého bankovního výpisu o pár měsíců zpátky a skutečně tam takový “členský poplatek” byl, jenže tak malý, že jsem si ho předtím nevšiml. V bance jsme to nahlásili jako krádež a banka mi peníze vrátila a slíbila vyjádření do 30 dnů. Vyjádření sice žádné nepřišlo, ale když jsem se znovu šel zeptat do banky, tak mi bylo řečeno, že to asi bude všechno v pořádku.
Před 3 dny mi ale přišel dopis, cely v němčině, ve kterém po mě nějaká společnost intrum požaduje částku kolem 160 EUR. Dopis ovšem nepřišel doporučenou cestou, takže mám nutkání se tím nezabývat. Ovšem nechtěl bych něco podcenit, tak se obracím na vás. Také po novém roce zajdu na policii a ohlásím krádež identity, protože nechápu kde vzali moje osobní údaje.
Intrum
Řešení sporu se společnosti intrum
Rada pro mě
|
Tweet |
V případě soudního sporu by musela společnost prokázat, že existuje právní důvod, na jehož základě se může domáhat zaplacení údajného dluhu. Pokud společnost nedoloží, že mezi ní a spotřebitelem byla řádně uzavřena smlouva (společnost předem prokazatelně informovala spotřebitele o všech smluvních podmínkách), nemůže být společnost ve sporu úspěšná. Spotřebitelovi doporučujeme, aby si uchoval e-mail, v němž společnost informoval o tom, že se do její služby neregistroval a tudíž s ní ani neuzavřel žádnou smlouvu.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost
přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.