Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 18 |
Vyjádření k hodnocení pracovníka dTestu:
Vzhledem k tomu, že řetězec na ostatních pobočkách kromě teplické bohosudovské zboží má a zaměstnanci tvrdí, že už ho dostat nemají, i když by mohlo být dodáno minimálně z ostatních poboček řetězce, může tato reklama naplňovat podstatu vábivé reklamy, tím spíše, když je reklamou akce dále propagována.
Prosím o návrh řešení zde v komentářích od zástupců Kauflandu, protože nejsme jediní, koho se tento skutek týká. V posledním případě jsme měli nákup za 4 tisíce a kartičky žádné. Personál jsme upozornili, že na stojanech u kas se kartičky nachází a nabízí k přímému prodeji, a když jsme požadovali, ať nám je personál dá, tak nám bylo sděleno, že si je musíme koupit, i když jsou v reklamě inzerovány k nákupu za určitpu částku zdarma.
Dodání kartiček z jiných poboček řetězce.
|
Tweet |
Prodávající při propagaci svého zboží (včetně doprovodných akcí) činí vůči spotřebiteli nabídku k uzavření smlouvy a zavazuje se dodat toto zboží. Z tohoto pravidla však existují dvě výjimky. Jednou z nich je výhrada vyčerpání zásob a druhou je ztráta schopnosti podnikatele plnit. Pokud pro velký zájem kupujících není prodávající schopen dodat zboží, nenese za to zodpovědnost, pokud tedy tak nejedná úmyslně.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na kontakt@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.