Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 9.6. 2,19 jsem se podívala na stránky této společnosti. Chtěla jsem si vytvořit profil, ale popletla jsem v něm nějaké informace. Chtěla jsem je změnit, ale vůbec to nešlo. Z toho důvodu jsem ze stránek odešla. Dne 5.8. 2019 jsem zjistila, že mi společnost strhla z mého účtu 2247,- a posléze jsem dohledala, že i vstupni poplatek 156,. při mé jediné návštěvě dne 9.6.2,19. Vše jsem nahlásila bance. Společnost mi peníze v říjnu všechny vrátila a poslala výpoved o potvrzení ukončení. K mému velkému překvapení mi 20..12.2019 byl do schránky vhozen dopis od soplečnosti na vymáhání dluhů k úhradě eur 169. Můžete mi pomoci? Děkuji. Vendula
Chtěla bych být úpně vymazána z databáze této společností a získat jistotu, že mne nebude již nikdy kontaktovat. ´Děkuji.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Spotřebitelka proto není povinna společnosti nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného souhlasu spotřebitelky automaticky prodloužena.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Pokud navíc spotřebitelka vypověděla smlouvu, došlo k ukončení smluvního vztahu mezi ní a společností. Výpovědí ztratila společnost právní důvod, na základě kterého mohla požadovat po spotřebitelce zaplacení členského poplatku. Následné vymáhání se tak jeví jako bezpředmětné.
Spotřebitelka by si měla uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončila, případně že se snažila smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti jí to nebylo umožněno.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Kontaktovala jsem společnost na mail napsaný v jejich reakci na tuto stížnost. Zdůraznila jsem jim, že jsem nikdy nezadala údaje z karty a přesto mi strhli částky za členství a i prodloužené členství. Po reklamaci bankou mi vše vrátili. V ten samý den, kdy mi strhli částku mi posílají pohledávku, že jsem ji nezaplatila. A následně vymáhání dluhů. Všechny maily mám uložené. Viz níže posílám jejich reakcI:
Přijali jsme Vaši žádost adresovanou dTest.
S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů.
Pokud jste doposud nebyl/a z jejich strany kontaktován/a, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Veškerou budoucí korespondenci adresujte prosím přímo Vymáhací společnosti,
Uhrazením ztažené částky budeme považovat záležitost za uzavřenou.
Máte-li jakékoliv dotazy, přečtěte si prosím upomínku nebo předchozí e-maily, které jsme Vám zaslali. Jsme přesvědčeni, že jsme situaci jasně vysvětlili. Nezaplacený poplatek nemůžeme prominout ani snížit.
Spotřebitelce doporučujeme se vůči všem, kdo jí zasílají nějakou pohledávku ohradit komunikací, která potvrzuje ukončení členství, pokud tak již spotřebitelka neučinila, a dále nekomunikovat., protože to nemá příliš smysl.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby vzala na vědomí, že je záležitost již dříve vyřešená a zajistila, aby od kroků podnikaných vůči spotřebitelce bylo upuštěno.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.