Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.7, jsem si na provozovně v Praze v OC Harfa zakoupila obal na telefon Xperia Z. Při koupi obalu byla plastová část obalu křivá, slečna mě ujistila, že je to v pořádku, obal mi na telefon nasadila. Zboží mi bylo prodáno bez originálního obalu a návodu na použití. Ten samý den jsem šla obal reklamovat, protože obal se nenarovnal, jak prodavačka dokladovala a navíc jsem zjistila, že u obalu chybí otvor pro mikrofon a z telefonu je tedy špatně slyšet pokud je telefon v obalu. Prodavačka mi odmítla telefon přijmout do reklamace s tím, že si mám vybrat jiné zboží. Byla jsem ochotná si vzít stejný obal na stejný typ telefonu, ten však neměli a bylo mi proto nabízeno zcela jiné zboží - což jsem odmítla. Při odmítnutí reklamace i výměny zboží jsem žádala o vrácení peněz - také bylo zamítnuto. prodavačka mi toto potvrdila písemně (že odmítla zboží přijmout do reklamace, vyměnit za stejné zboží nebo vrátit peníze). Druhý den obal dokonce praskl. Telefonicky mi bylo slíbeno, že mi obal vymění za stejný popř. vrátí peníze, po příchodu na provozovnu dnes 22.7. mi opět bylo sděleno, že mi vymění za jiné zboží, že nemám nárok na výměnu za stejné zboží nebo vrácení peněz.
Obal fialový na telefon Xperia Z
Požaduji vrátit peníze, zboží vydrželo jen jeden den a prasklo aniž bych s ním špatně zacházela. Na reklamaci jsem byla ochotná přistoupit v pátek, nyní po protiprávním jednání prodejce již požaduji okamžité řešení
|
Tweet |
Jedná-li se o reklamaci, která je shledána oprávněnou, zákon zná pouze následující řešení: oprava, výměna, sleva z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy. Výměnou se rozumí výměna za stejné zboží. Pokud tedy spotřebitel nesouhlasí s výměnou za jiné zboží, nemá tento postup v zákoně oporu.
V tomto případě se jedná o tzv. nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku, přičemž dále platí, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat, tímto stížnost uzavíráme.