Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem si u shora uvedené společnosti za 2000,-- Kč lymfatické masáže. Netušila jsem, jakým způsobem se masáž provádí, ani mi to nebylo vysvětleno. Kdyby ano, nikdy bych masáže nekupovala. Před lety jsem měla zlomenou nohu. Tlak na nohu mi působil bolest a bylo mi i nevolno.
Reklamovala jsem tuto službu. Reklamace mi byla uznána s tím, že si musím zakoupit jinou službu. Peníze, které požaduji, mi nechtějí vrátit a poukazují na reklamační řád, kde stojí:
"Pokud provozovatel uzná reklamaci, provede na svůj vrub úkony. kterými nežádoucí stav odstraní a nebo poskytne náhradu - výměnu, nebo opravu produktu, či služby."
Mají právo mi nevrátit peníze?
lymfatické masáže
vrácení peněz
|
Tweet |
Nároky z vadného plnění se řídí zejm. § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého platí, že vadně provedenou službu lze reklamovat, přičemž není-li to k povaze vady neúměrné, může spotřebitel požadovat nové provedení služby řádným způsobem. Není-li toto možné, má kupující právo odstoupit od smlouvy. Kupující má rovněž vždy právo žádat přiměřenou slevu. Při odstoupení od smlouvy je poskytovatel služby vrátit spotřebiteli to, čím plnil – tedy plnil-li peněžními prostředky, pak je povinen vrátit tyto peněžní prostředky. Vrácení plnění spotřebiteli ve formě poukazů či slevových kupónů na další služby není dostačující.
Sjednané podmínky uplatňování odpovědnosti za vady (tzv. reklamační řády) se nesmí odchýlit od zákonných podmínek v neprospěch spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"U této klientky, u které evidujete stížnost se vůči stížnosti důrazně ohrazujeme. Paní Zoulová, dostala lymfatické masáže zdarma - nejsou jí žádným způsobem účtované a na to, že čerpá služby nad rámec programu jsme přišli až v době, kdy se začala řešit její reklamace.
Právě z toho důvodu byla klientce nabídnuta možnost vystavení dárkového poukazu v obvyklé hodnotě 2000 Kč proto, že již i bez našeho vědomí tyto služby zdarma dostala. Výše uvedená klientka se však ohradila vůči našemu postupu řešení reklamace s tím, že jí máme vrátit finanční prostředky, které za danou službu zaplatila. Nicméně za tyto čerpané služby nezaplatila nic a ani do budoucna po ní žádnou platbu vyžadovat nebudeme.
Nemyslíme si, že za služby, které nebyly hrazené bychom měli vracet obvyklou cenu těchto služeb. Hlavní chybu, kterou vnímáme, že klientka dostala služby bez našeho vědomí a opatření proti tomu, aby se to nestávalo jsme již učinili v prosinci loňského roku. Avšak není to věc, která se negativně dotýká klienta, pouze nás."
Z naší strany dodáváme, že pokud byly služby poskytovány zdarma, příp. byly bezplatně poskytnuty služby nové jako kompenzace, potom společnost vyřídila situaci řádně. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat a stížnost případně uzavřít.
19. 12.2019 jsem dostala odpověď e-mailem na svou reklamaci a to cituji:
- ...uznaná reklamace s nabídkou jiné služby v hodnotě 2000,-- Kč... vrácení peněz formou dárkového poukazu...
Poté následovala další e-mailová konverzace, stále o jednom a tom samém. Já požadovala peníze a pan manažer nabízel možnost vrácení peněz zpět formou dárkového poukazu.
Poslední e-mail z 12. 1. 2020 od pana manažera zněl takto:
...viz předchozí e-mailové komunikace a moje poslední varování opakovaně vyřešených požadavků...
Vyřešené nic nebylo.
Takže po měsíční komunikaci, kde pan manažer sám vyčíslil cenu lymfatických masáží, přišel na to, že vlastně jsem masáže dostala zadarmo? Že by ještě někdo nějaké služby poskytoval zdarma? Nevěřím.
Ne, na to pan manažer nepřišel tehdy, když se začala řešit moje reklamace,ale až tehdy, když jsem se obrátila na Vás. Po celou dobu naší korespondence mi nabízel vrácení peněz formou dárkového poukazu. Pokud byly masáže zdarma, proč dárkový poukaz ve výši 2000.-- Kč?
Ohledně formy, ve které jsou prostředky spotřebitelce vraceny v případě odstoupení od smlouvy, odkazujeme na naše původní vyjádření, ve kterém stojí, že při odstoupení od smlouvy je poskytovatel služby povinen vrátit spotřebiteli to, čím plnil – tedy plnil-li peněžními prostředky, pak je povinen vrátit tyto peněžní prostředky. Vrácení plnění spotřebiteli ve formě poukazů či slevových kupónů na další služby není dostačující.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.