Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 10 |
Dobrý den, 9.12 jsem objednala na e-shopu 4 položky (všechny skladem) s doručením 16.12.
15.12. mi byl poslán e-mail, ze mi odeslou jednu položku a zbytek se opozdí. Jedna položka přišla. Po par dnech jsem napsala na kontaktní formulář, jak to vypadá s mojí objednávkou a opět obdržela e-mail, ze se objednávka opozdí kvůli vysokému počtu zákazníků. (Kamarádce přišel balík za tři dny.) Poté jsem 19.12. Zavolala na uvedený kontakt, kde mi slečna sdělila, ze mi me zaplacené zboží přijde určitě 23.12. V den slibeneho doručení jsem znovu volala, kde je tedy mé zboží, slečna uvedla, ze se mi ozvou její kolegyně. Nikdo se neozval, až k večeru přišel e-mail, ze objednávka je připravena k odeslání, takže do Stedreho dne samozřejmě nepřišla. Přijde mi opravdu jako PODVOD psát na e-shopu, ze pokud objednáte do 17.12., dostanete své zboží do Vánoc. Já objednávala 9.12. a musela jsem se odeslání složitě domáhat. Kdybych věděla, ze nedoručí, neobjednala bych.
Požaduji slevu, či nějaké zboží zdarma za klamavou reklamu na e-shopu a výmluvy na spousty objednávek.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, může jej spotřebitelka upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Byla-li mezi smluvními stranami sjednána smluvní pokuta za porušení smluvní povinnosti, má kupující možnost žádat zaplacení této smluvní pokuty. Vznikla-li kupující kvůli porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího škoda, může kupující žádat po prodávajícím taktéž náhradu této škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.