Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.12.2019 jsem koupila mobil jako dárek pro dceru ten se jí však nelíbil a dne 27.12.2019 nám v prodejně naštvaně řekla prodavačka že nám peníze nevrátí ani darkovou kartu ne prostě nic.Mobil je nepoškozeny vše původní pouze vyzkoušený v továrním nastavení.Arogance a vynucování zboží je odporné!Peníze brát to by vám šlo ale vracet to ne!Nikdy v životě u vás nic nekoupím.Jinak mi ještě dcera pak po odchodu z prodejny řekla že se mobil seka nový mobil a seká se moc děkuji za odporné neřešení.
Mobil doogee x 90
Vrácení peněz!
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Při koupi zboží v kamenném obchodě není ze zákona možné bez udání důvodu, resp. bez zákonného důvodu, odstoupit od smlouvy. Je-li to však sjednáno v kupní smlouvě, spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit i při této formě prodeje.
Ohledně vad na mobilním telefonu platí následující. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Dobrý deň,
Spoločnosť ElectroWorld vybavuje štandardne výmenu tovaru za iný tovar v prípade nevhodného darčeka ak tovar spĺňa všetky podmienky okamžitej výmeny.
Tovar musí byť v originál pôvodnom obale, s kompletným originál príslušenstvom a nepoužívaný.
Zákazníčka uvádza, že tovar bol skúšaný a súčasne poukazuje na vadu tovaru "sekanie", z tohto dôvodu odporúčam a správne riešenie je: " dostaviť sa na predajňu ElectroWorld, uplatniť si riadnu záručnú reklamáciu s poukázaním na vadu sekania od prevzatia".
Spoločnosť ElectroWorld zabezpečí odborné servisné posúdenie na základe ktorého bude reklamácia vybavená v súlade s platnou legislatívou.
Ďakujem.
S pozdravom
Ingrid Weintragerová, manažér oddelenia reklamácií.
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost na spotřebitelku.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.