Společnost


ALTISOURCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38311Odmítnutí odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2019, před 5 lety

Jitka Radimecká

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 15. 12. 2019 jsem před internet zakoupila na e-shopu Digifit.cz notebook Asus Zenbook 13. Notebook přišel 17. 12. 2019 ale byl designově jiný, než na obrázku, ani typově neseděl na 100%. Po několika e-mailech, kdy prodejce nebyl úplně příjemný, jsem se rozhodla, že si tedy notebook nechám a dceři zakoupím jiný. Přihlásila jsem se tedy na notebook a zjistila, že operační systém je v angličtině. Jsem starší ročník, anglicky neumím. Upozornila jsem prodejce, že budu notebook vracet do 14 dnů bez udání důvodu. Notebook jsem pečlivě zabalila a poslala zpět. Dnes tj. 27. 12. mi prodejce napsal, že vzhledem k tomu, že byl počítač použit (pouze přihlášení), není schopen vzít notebook zpět. Nejsem ochotna toto akceptovat.


Produkt

Jedná se o notebook Asus Zenbook 13,3. Operační systém byl v anglickém jazyce. Bez českého návodu.


Požadované řešení

Požaduji, aby mi prodejce vrátil zpět peníze. Reagovala jsem do 14 dnů, počítač odešel bez poškození, vyčištěný, pečlivě zabalený včetně dárečku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2020 19:49, před 5 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Prodejce nemá u rozbaleného a použitého zboží právo odstoupení od smlouvy odmítnout. Dle § 1833 občanského zákoníku pouze platí, že spotřebitel odpovídá podnikateli jen za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jednorázové spuštění počítače nelze považovat za nakládání se zbožím "jiným způsobem, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti". Rozbalení samo o sobě rovněž není důvodem pro neplatnost odstoupení, neboť se nejedná o výjimku dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku.

V návaznosti na výše uvedené má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2020 10:22, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.