Společnost


Penny Market s.r.o.

Počet nahlášených stížností:546
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#38312Poškozená bankovka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2019, před 5 lety

Zdenek Obšel

Znění stížnosti

Dnes jsem platil tisíci korunovou bankovkou, která byla nastřižena cca 10mm v oblasti ohybu. Jinak byla bankovka svěží kvality. Dostala se ke mě z bankomatu, následně jsem s ní chtěl platit v Penny. Bankovku nechtěla pokladní přijmout, že by pak musela něco platit. Nákup jsem musel nechat v obchodě. Stavil jsem se v jiném obchodě, upozornil na poškození jinou pokladní, ta s úsměvem řekla něco jakože, že to pak vymění v bance. Následně jsem té ochotné a usměvavé pokladní koupil Studentskou pečeť. Prý, že sem nemusel, ale ona taky nemusela. Nechápu , jak tak velká firma, jako je Penny nemá někoho, kdo má tyhle situace na starost a zákazník musí odejít bez nákupu a jinam. Stalo se to v Moravské Třebové.


Produkt

podotýkám, že bankovka šla z bankomatu přímo k platbě.


Požadované řešení

Nastavit pravidla týkající se příjmu poškozených bankovek. Ve smyslu neházet tuto starost na zákazníka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2019 08:46, před 5 lety

Existují jasná pravidla pro přijímání opotřebovaných a poškozených peněz. Zatímco bankovky opotřebované oběhem, typicky pomačkané, odřené, s narušeným okrajem či zašpiněné, nelze odmítat, u poškozených se s jejich odmítnutím setkat můžeme.

Zákon rozlišuje mezi běžným a nestandardním poškozením. Právnické osoby mají povinnost přijímat všechny bankovky až na nestandardně poškozené a ty poškozené běžně, ale které nejsou celé. Celou se pak rozumí i třeba bankovka s chybějícím růžkem ne větším než dva centimetry nebo právě natržená bankovka bez ohledu na délku a počet natržení. Právnické osoby musejí dokonce přijmout i bankovku roztrženou na dvě části a slepenou lepicí páskou. Nevadí ani mastná skvrna nebo čárnutí. A co je důležité, nesmí je už vracet do oběhu.

O nestandardní poškození, které rozhodně nebylo způsobeno běžným zacházením, se jedná v případě ohořelých či zetlelých bankovek, dále jsou-li roztržené na více než dvě části nebo mají nečitelný či proděravělý obrazec. Pokud však bude bankovka vlivem tepla jen zahnědlá nebo jen propálená, nepokládá se za ohořelou. Pokud bankovka po nechtěném vyprání zůstane beze změn viditelných pouhým okem, obrazec a některé ochranné prvky jsou rozeznatelné, musí ji obchodník přijmout a dále do oběhu nevracet stejně jako bankovku popsanou či pomalovanou z jedné strany.

V obecné rovině doporučujeme pro případ opakovaného porušování zákona podnikatelem kontaktovat příslušný orgán dozoru nad oběhem bankovek a mincí, a to ČNB.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2020 11:58, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.