Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 24.6.2014 jsem si v Intersportu koupila plavky značky Firefly (spodní díl 299kč a vrchní díl 399kč). Druhý den jsem odjela na dovolenou. Během ní jsem párkrát (cca 3x) byla v bazénu, poté jsem si všimla, že na horním dílu (barvy svítivě oranžová a bílá) se objevily žluté a fialové fleky po celé přední straně. Po zjištění jsem již plavky nepoužívala a po příjezdu z dovolené jsem plavky reklamovala (8.7.2014). Po dvou týdnech jsem dostala vyjádření s tím, že reklamaci posoudili jako neoprávněnou a její znění: U této reklamace nebyla zjištěna žádná výrobní vada ani vada materiálu. Podrobným ohledáním bylo zjištěno, že výrobek je obvyklé jakosti a splňuje požadavky technických norem. Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném užívání a skladování, může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.
Vím, že jsem plavky používala správně a schválně jsem je neušpinila. Plavky jsou od toho aby se nosily do bazénu, nebo ne?
Vrchní díl plavek značky Firefly (pruhované, barvy svítivě oranžová a bílá), 38B/C-CUP
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku by měl provést prodávající. Odůvodnění týkající se životnosti výrobku nereflektuje reklamovanou závadu a vzhledem k faktu, že zboží bylo reklamováno několik dní po koupi, je v této souvislosti nemístné.
Doporučujeme spotřebitelce, aby upozornila prodávajícího na jeho povinnost provést důkaz opaku a pokud tuto povinnost nesplní, aby se obrátila na soudního znalce a nechala si vypracovat nezávislý znalecký posudek. O této skutečnosti je také žádoucí prodávajícího informovat. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, má spotřebitka právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pan Stanislav Vosyka byl o podané stížnosti informován, ale neprojevil zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ z důvodu nereakce podnikatele uzavřít.