Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.7.2014 mi dodavatel Hotel Praděd Velké Losiny oznámil, že nám zrušil pobyt, který jsme si tam objednali prostřednictvím portálu "Zapakatel" z důvodu nedodržení závazku ze strany společnosti Spojka group s.r.o. Částka uhrazena ve výši 5.579,- Kč dne 2.6.2014 na účet společnosti. Dne 11.7.2014 jsem tuto okolnost napsal e-mailem na schránku " info@branaslev.cz", Dne 15.7. 2014 přišla odpověď: "Dobrý den,bohužel nemám přístup k platebním informacím. Požádám Vás o zaslání čísla účtu, vše poté předám k prověření na reklamační oddělení. S pozdravem Hana, BránaSlev". Téhož dne zasláno číslo účtu. Od té doby se nic neděje.
6 dní pro dvě osoby za částku 5.579,- Kč od 11.8.2014, čísla voucherů: (169841640) (640764402)
vrácení částky 5.579,- Kč co nejdříve, na hotel totiž jedeme a částku za pobyt tak musíme uhradit ještě jednou
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.