Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.7.2014 jsem na pobočce Křenová 52, Brno reklamoval nefunkční a zapadlé tlačítko na tabletu. Už od začátku bylo podezřele špatně stisknutelné, nicméně fungovalo. Bohužel po cca půl roce už v přístroji zůstalo zapadlé nadobro a zapínání bylo ke konci prakticky nemožné.
CZC jsem po zamítnutí (18.7.) ihned kontaktoval, žádal jsem o objasnění, jak by mohl uživatel mechanicky poškodit plastové tlačítko a/nebo mikrospínač. Takové poškození by vyžadovalo přesný a cílený úder(y) malým tupým předmětem a kladivem.
CZC mi neodpovídá na žádost o objasnění poškození ani na upřesnění, jakým způsobem provedli "ohledání" tlačítka.
Tablet POINT OF VIEW Tablet PC ProTab 3 IPS, 10"/8GB/Android
Požaduji opravu tabletu, nebo jiné řešení vedoucí k funkčnímu zařízení.
|
Tweet |
Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6 ti měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. Poté se důkazní břemeno obrací. Za spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní odborný posudek.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení a mechanické poškození. Je tedy možné z těchto důvodů reklamaci zamítnout. Předmětem reklamace by mělo být právě zjištění, zda se jedná o vadu, která je kryta zárukou nebo nikoli.
Dobrý den,
dle protokolu se jedná o vadu po 6 měsících. Žádáme tedy po zákazníkovi znalecký posudek.
Děkuji za pochopení.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Dobrý den,
CZC mi odmítlo vydat fotografie tlačítka při reklamaci, odmítli i poskytnout detailní odůvodnění zamítnutí reklamace (typ vady). Ale nevadí, zákon jim se zákazníkem komunikovat nenařizuje.
Všiml jsem si (dnes, ihned po převzetí z RMA) nedovřeného displaye po zásahu technika, nebyl problém display odklopit pomocí dřevěné špachličky a podívat se na tlačítko.
Při pohledu na plošný spoj mi ztuhla krev v žilách. Společnost CZC při posouzení odcizila jediný možný důkaz - mikrospínač napájení. Nebyl nikde volně (nic v tabletu neštěrchalo, nic z něho nevypadlo). Tedy znalecký posudek je nyní asi zcela bezpředmětný, protože vadný mikrospínač uvnitř prostě není.
Občanskoprávní spor nemám šanci vyhrát bez vadného mikrospínače jako důkazu. Je skoro k neuvěření, že by CZC něco takového dělala systematicky. Rád bych znal názor vedení společnosti, kam zcela jistě poputuje můj doporučený dopis.
Jediné pozitivní zjištění je, že podobný spínač má cenu několik korun a pravděpodobně najdu servis, kde mi ho koupí a přiletují zpatky za několik minut.
Můj dotaz na dTest je tedy pouze ten, zda odklopení LCD u tabletu (stačí odcvaknout, žadné šroubky neporušeny, žádné nálepky neporušeny - živím se elektronikou a sw) ruší záruku. Nevím, zda se obrátit na autorizovaný servis, nebo libovolný servis elektroniky v mém okolí.
Pouhým otevřením přístroje by spotřebitel neměl přijít o záruku. I kdyby tato podmínka byla obsažena v reklamačním řádu, byla by považována dle našeho názoru za nepřiměřenou. Jde o to, že společnosti obecně presumují, že jde o neoprávněný zásah, který vyvolal vadu nebo zhoršil její následky ještě před tím, než výrobek posoudí. Snaží se tím eleminovat náklady, které by jim vznikly s diagnostikou v případě, že by si vadu skutečně způsobil spotřebitel. K tomu můžeme dodat, že na tuto vadu či poškození způsobené spotřebitelem by se reklamace samozřejmě nevztahovala a v takovém případě by se mohl požadavek na úhradu diagnostiky jevit jako oprávněný, pokud spotřebitel reklamovanou vadu svým neodborným zásahem způsobil, pokud věděl, že by do výrobku zasahovat neměl - zjednodušeně řečeno. V právu se obecně špatně paušalizuje, protože každý případ by se měl posoudit v konkrétních souvislostech.
V ostatních otázkách přenecháváme možnost k vyjádření se prodávajícímu.
Vzhledem ke skutečnosti, že prodávající do dnešního dne nevyužil možnosti reakce, stížnost uzavíráme.