Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#38365Neoprávněné stržení peněz z účtu, ukončení členství Premium členství na Singles50

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.12.2019, před 5 lety

Jana Melichaříková

Znění stížnosti

Dne 17. 11. 2019 jsem pomáhala bratrovi s registrací u Singles50. Pro zřízení bratrova prémiového členství u Singles50 jsem ze svého účtu uhradila registrační poplatek ve výši 149,- Kč. Následně druhý den jsem ze svého emailu zaslala na email společnosti: zakaznickyservis@singles50.cz výpověď z prémiového členství, na který mi přišla odpověď, že bude třeba, abychom žádost zaslali přímo z registrované e-mailové adresy (bratrovy). Bratr tak učinil 15.12.2019 ze své email adresy, kde uvedl veškeré společností požadované údaje. Odpovědí byl jen pokyn jak postupovat při ukončení členství. Z důvodu opatrnosti jsme 21. 12. 2019 výpověď odeslali přes službu fax.plus na uvedené faxové číslo, jejíž doručení máme potvrzeno. Dodnes bratr od společnosti Be2 S.à.r.l. neobdržel potvrzení o ukončení registrace. Navíc jsem zjistila, že mi dne 20.12.2019 byla z účtu stržena částka ve výši 2247,- Kč pro společnost BE2*SINGLES50 LUXEMBOURG LU.


Produkt

prémiový status na www.singles.50


Požadované řešení

Je možné získat platbu zpět a jakým způsobem, prosím? Jak se domoci potvrzení o ukončení smlouvy? Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2019 10:19, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.

Spotřebitel by mohl využít také bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem, kopií výpovědi atd.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.12.2019 14:41, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.1.2020 18:30, před 5 lety


Jana Melichaříková

Dobrý den,

společnost jsme dle výzvy kontaktovali s žádostí o okamžité zrušení prémiového členství, vymazání veškerých dat, neoprávněné odebíraní jakékoliv částky z platební karty a navrácení částky ve výši 2247,- Kč. Společnost dne 30.12.2019 zaslala výpověď ke dni 17.3.2020. Domníváme se však, že by měla být respektována původní žádost o ukončení VIP smlouvy, která byla odeslána včas (jen z jiné emailové adresy než byla registrována) a peníze vráceny zpět. Vše jsme řádně popsali a vysvětli v emailu, na což nám společnost odpověděla, ať uvedené doložíme originálem emailu s žádostí o výpověď VIP smlouvy, který jsme jim 17. 11. 2019 odeslali. Požadované jsme odeslali 3.1.2020, ale odpověď již nedošla, částka ve výši 2247,- Kč dosud vrácena nebyla.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2020 15:14, před 5 lety

Pokud společnosti bylo bezprostředně po dojednání členství jednoznačně sděleno, že má být ukončeno, je dle našeho názoru také nerozhodné, z jaké e-mailové adresy žádost dorazila. Právní jednání se totiž posuzuje především dle svého obsahu, tudíž by lpění na konkrétním formalizovaném postupu, navíc v případě onlinové služby, dle našeho názoru znamenalo krácení práv spotřebitele.

Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o reakci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2020 08:59, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2020 18:58, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.