Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.6.2019 zakoupen kufr v kamenné prodejně v OC Futurum Brno za cenu 1990Kč. Kufr použit během prázdnin 2x. Při manipulaci s jezdcem, který má sloužit i jako bezpečn. zamykání s bezpečn. zámečkem, se jezdec ulomil (zámeček použit nebyl). Dále se začaly párat švy na kufru kolem zipů a jeden zip se začal vymotávat (je nepoužitelný). 18.8. jsem kufr reklamovala. Reklamace zamítnuta a jako důvod uveden: "hrubá manipulace, kdy byla vytržená táhla zipů a poškozen zámeček; nejedná se o vadu materiálu nebo vadu výrobní". Ke švům zipů se nevyjádřili vůbec. Reklamovala jsem ještě 2x, ale kufr mi byl vždy vrácen bez opravy. Podle rad info linky Dtestu jsem odeslala dopis "odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace" i s dodejkou. Ta se mi vrátila s datem dodání 2.12.2019. Žádala jsem o vrácení peněz na účet, ale neúspěšně. Demix se mi dokonce snažil začít účtovat skladné za nevyzvednuté zboží za každý započatý den, takže neopravený kufr mám doma. Komunikovala s námi vždy jen prodavačka, která se obávala jakkoli k problému vyjadřovat (očividně jí to bylo nařízeno), nikdo jiný se s námi bavit nehodlal. Snažili jsme se jednat v klidu a přátelsky, ovšem nepomohlo to. Děkuji za jakoukoli pomoc.
Látkový kufr na 4 kolečkách ORMI - na účtence uvedeno CW 707 GY II.
Požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Níže uvedený popis vychází z toho, že spotřebitel již danou stížnost řešil s infolinkou časopisu dTest, přičemž z rady poradců vyvozujeme, že reklamace nebyla provedena řádně a včas, ačkoliv to text stížnosti výslovně neuvádí.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta pro vyřízení reklamace samotné je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Spotřebitel naopak vrací zboží, které mu bylo poskytnuto. Při odstoupení od smlouvy, které se opírá o zákonné důvody, nemá prodejce nárok odmítnout přijetí zboží zpět a vyplacení peněžních prostředků nazpět spotřebiteli. Podnikatel vrací peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, tj. v přiměřené lhůtě.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
K uvedenému nerespektování nároku na odstoupení doplňujeme, že prodejce nemá žádný nárok na to účtovat si skladné za vrácené zboží, bylo-li vráceno na základě odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.