Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych podala stížnost na p. MK (prodejna WestField Chodov). Dnes jsem chtěla reklamovat Iphone 6S protože se v zimě při 5-6 °C samovolně vypíná a trvá hrozne dlouhou dobu než je schopný opět fungovat. Komentář prodejce, aniž by se na mě podívala, že mobilní telefony se v zimě vybíjejí mi přišel spíš urážkou než pomocí. Následně mi mobil vzala, beze slov odtrhla a vyhodila ochrannou folii, kterou jsem si koupila, dala podepsat papír a ukončila jednání. Zajímalo by mně, kdo mi tu folii proplatí. Jak dlouho bude oprava trvat, jestli mám nárok na náhradní telefon nebo jaké jsou možnosti, bylo pravděpodobně informací za příplatek, protože paní M. byla pravděpodobně hrozně svou prací otrávená. Očekávala bych, že přístup v obchodě jako je Istyle bude na úplně jiné úrovni, takže jelikož jsem se chystala zakoupit další zařízení Apple, po této zkušenosti určitě ne. Chtěla bych Vás poprosit o zpětnou vazbu.
Předem Vám děkuji.
S pozdravem
Ing. M.K.
Reklamace Iphone 6S
požaduji vyřízení stížnosti a nápravu odlepené ochranné fólie
|
Tweet |
Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Poškození věci či jen její části (jakou je např. ochranná fólie) během reklamačního řízení je poškozením na věci převzaté dle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přičemž toto poškození je prodávající, který provádí reklamaci, povinen nahradit. Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (poskytnutí jiné fólie). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Pokud prodejce neinformuje spotřebitele o reklamaci tak, jak je uvedeno výše, porušuje svou zákonnou povinnost. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.