Společnost


Cestovní kancelář S.E.N.,s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38429Neoprávněná výše odstupného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2020, před 5 lety

Jaroslava Schwarzová

Znění stížnosti

Dobrý den,
na konci září 2019 jsem se přihlásila na zájezd Borneo,Filipíny,Brunej v termínu od 28.3.2020 do 12.4.2020. Na začatku října mi c.k.SEN poslala kalkulaci zálohy a po jejím zaplacení, dne 14.10.2019 potvrdila rezervaci. Z několika pro mně závažných důvodů jsem se rozhodla na konci listopadu rezervaci zrušit. Nejdříve ústně prostřednictvím mého manžela, pak e-mailem, nestačilo to a musela jsem vyplnit jejich formulář, ten mi c.k. potvrdila po vyčíslení odstupného/strorno poplatků dne 10.12.2019. Storno poplatky mi doslova vyrazily dech. Je možné, aby storno poplatky při zrušení rezervace cca 4 měsíce před konáním zájezdu byly tak vysoké?
Ohradila jsem se proti výši těchto poplatků, ale bylo mi sděleno, že na tuto dobu se již nevztahují podmínky z „Předsmluvní informační povinnosti“ c.k.SEN a že při slevových akcích, tzv. First minute, jsou jiné podmínky než říkají „Všeobecné podmínky c.k. SEN“ a údajně jsem s tím byla seznámena při potvrzení rezervace. NEBYLA. Takže jsem k uhrazené záloze ještě připlatila 701,- Kč, aby zrušení rezervace bylo platné.


Produkt

Storno poplatek v Kč : Základní cena bez letištních poplatků 28 276,00 (50%) Letištní poplatky 12 740,00 (100%) Komplexní cestovní pojištění 2019 - 1 328,00 Pojištění storna do základní ceny zájezdu 2019 - 2 477,72 Připojištění S.E.N. plus - 125,00


Požadované řešení

Vyčíslení přiměřených a zdůvodnitelných nákladů, které mohly c.k. vzniknout a vrácení přeplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2020 18:09, před 5 lety

Pokud bylo ve smlouvě o zájezdu sjednáno odstupné (tato informace musí být uvedena taktéž na potvrzení zájezdu, které musí pořadatel spotřebitelce bezprostředně po uzavření smlouvy o zájezdu vydat), musí být jeho výše přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Není-li ujednáno odstupné, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Podle § 2533 odst. 2 občanského zákoníku může spotřebitelka požádat pořadatele zájezdu, aby výši odstupného odůvodnil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2020 14:55, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.