Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 29.10.2019 jsem reklamovala přes Kontaktní formulář ČSA odepření nástupu na palubu letadla do Dusseldorfu dne 24.10.(let OK 526), ačkoliv jsem měla již předem palubní vstupenku.
Moje reklamace mi byla automaticky potvrzena (viz dále), ale doposud nebyla žádným způsobem vyřešena.
Jelikož již uplynuly více než dva měsíce, žádám o urychlené vyřízení v souladu s evropskými předpisy.Jinak budu nucena se obrátit na reklamace EU.
Zdraví
Olga Macíková
V oddíle Podrobnosti o službě přikládám kopii korespondence s ČSA.
> ---------- Forwarded message ---------- > From: CSA Web Noreply
Kompenzaci 250 eur (stanovenou evropskými předpisy pro uvedený případ).
|
Tweet |
Jestliže je nástup na palubu odepřen cestujícímu proti jeho vůli, mají cestující nárok na:
– náhradu pořizovací ceny letenky do sedmi dní spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu nebo přesměrování (náhradní let) na jejich cílové místo určení,
– poskytnutí péče (občerstvení, strava, ubytování v hotelu, přeprava mezi letištěm a hotelem, dva telefonní hovory zdarma nebo podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou),
– finanční kompenzaci ve výši:
o 250 EUR u letů o délce nejvýše 1500 km;
o 400 EUR u všech letů v rámci EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km;
o 600 EUR u všech ostatních letů.
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Formulář zde https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.