Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
dne 23. listopadu jsem si ve Sconto Ostrava vyzvedla svou objednávku (ze dne 16. listopadu), jedná se konkrétně o jídelní stůl. Po vybalení z krabice jsem zjistila, že chybí balíček se šroubky, mám jen desku stolu a čtyři nohy, které teď nemohu složit dohromady.
Dne 19. prosince mi reklamační oddělení napsalo zprávu, že chybějící díly posílají prostřednictvím služby PPL, neuvedli však, kdy je mohu očekávat, prý snad do Vánoc (jednalo se o dárek). Dodnes náhradní díly nemám a telefonická komunikace s reklamačním oddělením probíhala tak, že mi bylo řečeno, že díly byly odeslány a měla bych je mít. Teprve po mé žádosti byl balík vysledován a po zjištění, že PPL ho má podle svého sledovacího systému u sebe, mi bylo řečeno, že Sconto nemůže udělat nic víc, že nepomůže ani telefonický kontakt s nimi. Až po mé opětovné výslovné žádosti se pán uvolil PPL kontaktovat a následně mi podat informace.
Sconto jsem kontaktovala 1. prosince, uplynula tedy za prvé 30denní lhůta pro vyřízení reklamace, za druhé se mi absolutně nelíbí jejich přístup k nápravě vlastní chyby. Neobdržela jsem vůbec žádné informace o tom, kdy mohu balík očekávat a ještě jsem měla pocit, že bych to měla snad být já, kdo s PPL bude komunikovat o zpoždění zásilky? Kontrakt je mezi Scontem a PPL, ne mnou a PPL a já nemám povinnost vynakládat více peněžních prostředků a svého času na další telefonickou komunikaci.
Protože již uběhla 30denní lhůta a reklamace není vyřízena, očekávám nejen urychlené dodáí chybějících dílů, ale také určitou kompenzaci za způsobené potíže.
S pozdravem,
L.P.
Urychlené dodání chybějících dílů spolu s informací, kdy mohu dodávku očekávat (protože jsem nyní zpět v práci, nebude mít doma kdo balík od PPL převzít, což je další způsobený problém!) a kompenzaci za překročení 30denní lhůty pro vyřízení reklamace.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Nedodání části věci, bez které věc nemůže sloužit obvyklému účelu, je nepochybně vadným plněním. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta pro vyřízení reklamace samotné je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Spotřebitel naopak vrací zboží, které mu bylo poskytnuto.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Prousková,
dle všeho v současné době již díly máte (dodány 7.1.). Bohužel byl problém, že přeprava zasáhla do vánočních svátků a tím došlo ke zpoždění dodání ze strany PPL. Prosím, kontaktujte mě na e-mailu:jakub.husek@sconto.cz
Omlouvám se Vám za způsobené komplikace.
S pozdravem,
J. Hušek SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Dobrý den,
svátky ale netrvaly od 19. prosince (kdy mi bylo řečeno, že díly byly odeslány) až do 7. ledna., a pokud bych sama nekontaktovala Sconto a výslovně nepožádala o kontaktování PPL reklamačním pracovníkem, neměla bych je ještě ani dnes, protože mi pracovník řekl "jestli chcete, zavolejte si na PPL sama, ale stejně to nepomůže". Péče o zákazníky je zkrátka nulová...
Navíc, v balení bylo pouze 15 šroubků jednoho typu, místo potřebných 16, takže ještě stále nemám stůl kompletní. Tuto skutečnost jsem samozřejmě ihned psala na reklamační oddělení, dodnes však stále ještě chybějící šroubek nemám, nemám ani jakékoliv informace o tom, kdy ho mohu očekávat (stejně jako v prvním případě jsem nebyla absolutně informována).
Lucie
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
do přepravy PPL bylo předáno 20. 12., bohužel si PPL vyzvedla až 6.1. a doručila Vám 7.1., což je jejich pochybení, které již s PPL řešíme jako neakceptovatelné. Ohledně Vámi zmiňované nekomunikace - kolegové s Vámi komunikovali a 19.12. jste se dohodli na tom, že si pro díly nepojedete a že je chcete zaslat. Zmíněný chybějící šroubek bude odeslán poštou, o čemž jste byla e-mailem informována 14.1. (kolegyně Vám i volala, ale měla jste obsazeno, tak Vám poslal e-mail), na e-mail jste i reagovala, tak upřímně nerozumím tomu, proč stále píšete, že jste nebyla informována.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Dobrý den,
nebýt toho, že jsem na reklamační oddělení Sconto volala a sama se ptala na stav dodání dílů společností PPL, nic o doručení bych se nedozvěděla (kdo ví, jestli by balík vůbec přišel). 6.1. jsem volala a bylo mi řečeno, že balík má už PPL a "tam někde to prostě visí", nebylo mi řečeno nic o tom, že by si díly teprve ten den vyzvedli. Proč tady mám dvojí informace, tomu nerozumím. Navíc mi pán slíbil, že mi dá vědět ohledně termínu dodání (nestalo se) a pošle sledovací odkaz (nestalo se).
I kdybych měla obsazeno, měla bych přinejmenším upozornění o tom, že mi někdo volal. Kromě toho, pokud reklamace trvá takto dlouho a i dodaný balík obsahoval méně šroubků, než co bylo potřeba, čekala bych od zákaznického servisu, že se bude velice starat o to, aby bylo vše vyřízeno co nejdříve a zákazník byl spokojen. To se však neděje.
Momentálně čekám na dodání chybějícího dílu a následně očekávám slíbenou kompenzaci za překročení zákonné lhůty na reklamaci.
Děkuji.
Lucie Prousková
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dodání dílu a o poskytnutí kompenzace.
Hodnocení: