Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
7.3. jsem zakoupila v prodejně Menčl Mladá Boleslav vycházkovou dámskou obuv Rieker. Boty mám od této značky již nejméně osmé, neboť mám problém s výběrem a tato firma mě nikdy nezklamala. Problém mám s velikostí i s klenbou, pro mě tedy zásadní výběr obuvi. Na obou botách povolilo ze stran šití a vnitřní stélka boty. Boty jsem tedy po půl roce nošení reklamovala. Již při podání reklamace mi paní sdělila, že to nejspíš neprojde, protože vada vznikla nošením obuvi!!!! Reklamace opravdu neprošla se stejným závěrem a paní prodavačka mi odmítla dát vyjádření reklamace se slovy, že to není její povinnost.
Informace, které jsem k obuvi při koupi dostala, je napsáno: "......každodenním používáním obuvi, přiměřeně klesá její živostnost. Vzhledem k rozdílné intenzitě užívání obuvi u jednotlivých spotřebitelů může být životnost obuvi vyčerpána ještě před uplynutím zákonné lhůty." Vzhledem k teplému létu, kdy nosím jinou Rieker obuv, je tedy životnost těchto konkrétních bot půl roku!!!! V tom případě považuji za nutné sdělit zákazníkům, že si za částku 1.529,- !!! kupují boty na půl roku. Jestliže je chtějí mít déle, musí si zakoupit ještě troje, aby záruční lhůta byla odpovídající?
Patřím k zákazníkům, pro které byla tato značka zárukou kvality. Proto mě toto jednání velmi překvapilo, ale stále si stojím za tím, že jestliže si kupuji boty za tuto nemalou částku, měli by mě v prodejně upozornit na to, že obuv je opravdu určena pro velmi občasné nošení (jednou maximálně dvakrát týdně). V tomto případě to považuji za zneužití důvěry zákazníka.
S pozdravem, Kateřina Krejčíková
číslo vzoru 59766, velikost 42, barva šedá
Řešením by byla výměna obuvi, vrácení peněz za obuv, případná sleva.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.