Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem přes internet pro dceru boty na e-shopu www.outdoorkids.cz, který provozuje společnost Axaco, s.r.o. Protože byly boty moc široké, odstoupila jsem řádně od smlouvy ve 14 denní lhůtě a boty zaslala zpět v původním stavu četně originál krabice. Na účet mi však přišly peníze ponížené o částku 50 Kč - údajně poplatek, který účtují za uvedení zboží do původního stavu. Na email, ve kterém jsem společnost žádala o konkrétní informaci, co na botách museli uvádět do původního stavu, už však nikdo nereagoval.
V obchodních podmínkách sice mají uvedenu větu: "Vrácená peněžní částka může být ponížena o 100 Kč. Jedná se o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu (administrativní náklady a technická kontrola výrobku). Každý případ odstoupení od smlouvy je řešen individuálně s ohledem na různorodost zboží."
Dle mého názoru však na to podle zákona nemají právo.
vrácené zboží: Zdravotní sandály SANTÉ N/950/802
Navrácení neoprávněně strženého poplatku 50 Kč
|
Tweet |
Společnost není oprávněna účtovat si administrativní poplatek za vrácení výrobku. Dle § 1818 občanského zákoníku nelze s právem na odstoupení spojit postih. Dále stanoví občanský zákoník v ustanovení § 1831 odst. 2 že, podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených občanským zákoníkem. Tímto nákladem se rozumí snížení hodnoty zboží dle § 1833 občanského zákoníku, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Společnost AXACO s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.