Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
moje stížnost se týká neuznané reklamace panem O.Š., aby ukončil Objednávku služeb.
Na internetu (studiozs.cz)se mi objevila objednávka na služby ( srpen 2019) - " Vyzkoušejte si nás a získejte návod, jak trvale zhubnout. Objednejte se na konzultaci ještě dnes za 200 Kč, obvykle 990 Kč."
Slibovali analýzu metabolismu a konzultaci s poradcem. Poradkyně byla milá a mluvila a mluvila a mluvila. Pravděpodobně jsem neměla úplně nejlepší den, dokázala mě přesvědčit ať to zkusím a úplně naposled mi řekla cenu za služby 12 000Kč. To mě zarazilo a chtěla jsem odejít. Přesvědčila mě, že není problém se společností ESSOX uzavřít úvěr.
Odcházela jsem s tím, že za 14 dní mi poradkyně předá jídelníček.
Jídelníček se mi nelíbil a celá ta záležitost se mi zdála podezřelá a nevýhodná, ale měla jsem podepsanou objednávku služeb a slečna poradkyně mě přesvědčovala, ať to zkusím, že se to vždycky nějak udělá s odstoupením od Smlouvy.
No dopadlo to tak, že jsem se snažila s panem Šírlem domluvit o zastavení splátek a zrušení služeb, ale bohužel jsem nepochodila. Dokonce ani dopis od právníka nepomohl.
Smířila jsem se s tím, že za 12 000Kč jsem si koupila 6 x mechanickou lymfodrenáž a potvrdilo se mi, že za blbost se platí.
Ale ráda bych na tuto společnost upozornila ostatní dámy , aby si opravdu pořádně rozmyslely, než s touto firmou něco podepíšou.
Jejich jednání se mi prostě nelíbí a pokud si pan manažer tak stojí za svým, pak nechápu proč nevyhověl mé žádosti a za určitý poplatek mou Objednávku a úvěr nechce ukončit. podotýkám, že ta služby je pouze na 6měsíců a do této doby jsem prozatím jejich služby využila pouze vstupní konzultací, za kterou jsem i zaplatila 200Kč.
Děkuji za pochopení
F.
Vyzkoušejte si nás a získejte návod, jak trvale zhubnout.
Byla bych samozřejmě ráda, kdyby se dala moje Objednávka služeb ukončit a společnost dala pokyn poskytovali ESSOX k ukončení úvěru. Do dnešní doby jsem uhradila částku 4 * 520Kč.
|
Tweet |
Při koupi služby v provozovně prodejce dané služby není ze zákona možné bez udání důvodu, resp. bez zákonného důvodu, odstoupit od smlouvy. Je-li to však sjednáno v kupní smlouvě, spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit i při této formě prodeje.
Při koupi služby na dálku (např. přes mobilní telefon nebo internet) či mimo obchodní prostory prodejce služby (např. podomní prodej) má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Při této formě prodeje má prodejce služby rozsáhlou informační povinnost. Mimo jiné je dle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku povinen sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku také podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění práva na odstoupení, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví prováděcí právní předpis.
Nebyl-li spotřebitel řádně poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů od uzavření smlouvy. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel.
Dle § 1836 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory, nenese žádné náklady, jestliže jde o smlouvu jejímž předmětem je poskytování služeb a podnikatel neposkytl spotřebiteli údaje podle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku.
Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Předně naprosto souhlasíme s tím, co sepisujete jako odpověď pod stížnosti paní Gabriely Fourové na internetových stránkách a splnili jsme veškeré zákonné požadavky. Každého potenciálního klienta samozřejmě informujeme o možnosti odstoupení od kupní smlouvy, od smlouvy v případě, že klient nakupuje zboží za pomoci financování úvěrovou společností, apod.
U paní Gabriely Fourové, je pro nás tato situace velmi zarážející a to především z toho důvodu, že si stravovací plán převzala bez výhrad. V době předání stravovacího plánu věnujeme půl hodiny společně s klientem výhradně na kontrolu, že ve stravovacím plánu je vše v pořádku. Po půl hodinovém sezení si paní Fourová stravovací plán odnesla a s odstupem pár dní nám sepsala žádost o odstoupení od programu bez udání důvodu.
Klientka na základě telefonátu, ve kterém jsem informoval klientku, že se její žádosti potřebujeme odůvodnění k odstoupení od smlouvy a zda se jedná o to, že by bylo cokoliv špatně zpracované a zda jsme se dopustili nějaké chyby, tak mi několikrát i telefonicky (poté i písemně) sdělila, že nic nereklamuje.
Po zamítnutí žádosti o odstoupení od smlouvy jako neodůvodněné nám paní Gabriela Fourová sepsala reklamaci, v rámci které se odkazovala na to, že jí vytvořený individuální stravovací plán nevyhovuje. Bez jakékoliv další specifikace. A že znovu žádá odstoupení.
Na základě této žádosti jsme paní Gabrielu Fourovou opakovaně vyzývali k tomu, aby nám blíže specifikovala v čem stravovací plán paní Fourové nevyhovuje. Na úkor toho, nám odpověděla, že "si nehodlá veškerá jídla připravovat a tím pádem chce odstoupit od smlouvy." Navrhovali jsme schůzku, kde uděláme patřičné úpravy a rovněž se zaměříme blíže na stravování v závodní jídelně a restauracích, aby si klientka mohla vybírat do svého režimu i jídla z restauračního stravování. I přesto, že klientka takto zpracovaný jídelníček již měla, vyhodnotili jsme situaci tak, že zřejmě došlo z naší strany k nedostatečnému vysvětlení, jak se stravovacím plánem pracovat.
Namísto společného setkání nám ano, skutečně dorazil e-mail od advokáta Mgr. R. O., který uváděl ve svém dopise řadu mylných informací a spíše se jednalo o použití informací k jinému případu. V dopise uváděl informace o objednávce mimo obvyklé prostory, dále jsme byli osočeni, že podmínky úvěrové smlouvy byly pro klientku nevýhodné a nebyla o tom informována předem, že se bude jednat o méně výhodné řešení.
V tomto ohledu, bych i Vás rád informoval, že i v případě nákupu na splátky naši klienti nejsou žádným způsobem znevýhodňováni. To znamená, že zaplatí totožnou částku jako klient, uhradí celý program předem. V rámci úvěrové smlouvy nejsou klientovi účtovány žádné úroky, ani poplatky.
Rovněž jsme advokáta paní Gabriely Fourové jsme informovali o tom, že v tuto chvíli již má vyčerpanou více než polovinu objednaných služeb a reagovali jsme dále následující větou: "Není-li paní Fourová spokojená s poskytovanými službami navrhujeme osobní schůzku, v rámci které upravíme možnost čerpání služeb, případně jinak uzpůsobíme její program tak, aby jí lépe vyhovoval."
Na tuto odpověď nám nikdo již nereagoval, až nyní Vy jste nás informoval o stížnosti na Vašich webových stránkách.
Samozřejmě jsme připraveni čelit oprávněné reklamaci a případně jakýkoliv nedostatek, který paní Gabriela Fourová vnímá opravit anebo předělat. Bohužel při opakovaném posuzování stravovacího plánu jsme nedospěli k závěru, že by ve stravovacím plánu byla jakákoliv chyba a nedostaneme-li přesnou informaci, co paní Gabriele Fourové nevyhovuje, nejsme schopni jakkoliv danou věc opravit, aby klientce lépe vyhovovala. Bohužel se však domníváme, že jsme se žádné vady nedopustili a v takovém případě bude samozřejmě velmi komplikované vadu ze strany klienta definovat.
Každému našemu klientovi zohledňujeme vždy stravování i s ohledem na chuťové preference a máme pochopení, i v tom, že komukoliv něco nechutná. Samozřejmě dané ingredience, o kterých nám klient poví, nezařazujeme. Bohužel obecné tvrzení "nevyhovuje" je pro nás velmi špatně uchopitelné a s odmítavým postojem paní Gabriely Fourové jsme nedostali doposud ani šanci na znovu vysvětlení stravovacího režimu, ve kterém požadované věci, které následně odkazovala jako vadné plnění, má již zpracované od samého začátku."
Z naší strany doplňujeme, že v případě smlouvy o spotřebitelském úvěru může spotřebitelka odstoupit do 14 dnů od uzavření smlouvy podle § 118 zák. č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru. To však neřeší smlouvu, na základě které byly zakoupeny služby. U té je odstoupení bez uvedení důvodu možné, ledaže bylo ujednáno. Spotřebitelka má však vždy právo služby či zboží reklamovat.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.