Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
loni jsem se nechala nalákat nabídkou seznamky B2 a zaplatila jsem cca 149 Kč jako poplatek na vyzkoušení služby. Stránky jsem navštívila jednou, více méně z recese, dávno již neznám ani přihlašo.údaje a netušila jsem, k čemu jsem se údajně zavázala odkliknutím všeobecných podmínek. Následně jsem zjistila, že se společnost, sídlící v Lucembursku, pokusila bez mého svolení a jakéhokoliv vyúčtování strhnout částku okolo 2000 Kč. Kartu jsem zablokovala a od té doby mi chodí výhružné dopisy. Smlouvu jsem vypověděla mailem i písemně, ale na to nereagují, že již se musím obrátit na jejich vymahačskou firmu sídlící v Německu. Ta mi poslala dopisy v němčině, kterým nerozumím a ani nemám účet, ze kterého bych zaplatila v cizí měně. Žádala jsem je, že jsem ochotna zaplatit, ale po poslání řádného dokladu. Jsem úplně bezradná a prosím o radu, jak se z tohoto nechtěného "vztahu" vyvázat.
Moc děkuji za radu.
Účet u seznamky Be2, Ref. číslo CZ-2019-07-31-182380471-BE2-CB
První zrušení účtu jsem žádala 19.8.2019 e-mailem, na to přišla pouze automatická odpověď s údaji k platbě. Ale já nesouhlasila s účtováním a chtěla k tomu vyúčtování doklad. Ničeho jsem se nedočkala. V jednom mailu byla možnost uhradit on-line, ale odkaz nefungoval. Nyní mi chodí z Německa dopisy. Společnost Intrum Financial Services, Heppenheim. Dopisům v němčině nerozumím. je tam jen kontaktní tel. číslo 062529380205´. Dopis poslali 30.12. a vyrozuměla jsem, že mám platit 169.48 EUR, ale do 6.1., to nemám šanci stihnout a obávám se, že kolotoč začne znovu. Pokud jsem povinna zaplatit (a to také nevím), pak asi budu muset, ale nevím jakým způsobem. 4.1.2020 posílám na zákaznický servis B2 e-mail s tím, že jsem ochotna zaplatit, jen abych se jich již zbavila, ale potřebuji obvyklé údaje k platbě.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.