Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
3.1. 2020jsem nakupovala V Penny Marketu v Pacově. Dávala jsem si do nákupního koše láhev Sava originál. Najednou koukám,že mi Savo teče po dlani levé ruky a zkapává na přední díl zimní bundy. Držela jsem v ruce i koženou peněženku starorůžové barvy. Bunda i peněženka se ihned odbarvily a na obém zůstaly velké nevzhledné skvrny. Bunda bylav ceně 2000,- a peněženka 900,-. Obě věci byly rok staré. Uzávěr Sava nebyl dostatečně zašroubovaný.
Nechala jsem si zavolat paní vedoucí s dotazem, jak budeme nepříjemnou situaci řešit. Paní vedoucí byla bezradná se slovy, že v tomto nemá osobní zkušenost. Požádala jsem tedy, zda by mohla kontaktovat někoho výše nadřízeného. Vedoucí zavolala pana provozního a ten rozhodl, že si mám z obchodu vzít něco do 150,- korun. To mne neuspokojilo a navrhla jsem,že si obé koupím nové a přinesu účet a domluvíme se alespoň na nějaké finanční spoluúčasti od společnosti Penny. To mi ale nedovolili a tak jsem odešla pouze s lahví pracího gelu Surf za 126,-,který měli ve slevě.
Nikoho osobně z obchodu neobviňuji, nikdo to neudělal naschvál,aby nastražil na polici Savo, které není zašroubované. Asi se to stalo při výrobě...? Pochopte však mne,jak to vše bylo nepříjemné. Než to se mnou vyřídili, čekala jsem politá u vchodu asi 20 minut a prosila jsem opakovaně o to,aby se mnou vůbec mluvili.
Děkuji,že mi snad někdo odpoví.
Reakce by podle mne měla být taková, že mi bude nabídnuta finanční kompenzace za zničené věci (alespoň v hodnotě 1000,-, jak jsem uvedla - věci jsem vlastnila rok) anebo dostanu dárkový kupon na bezplatný odběr zboží v Penny Marketu v ceně 1000,-.
Prací gel je sice příjemný, ale nákup bundy a peněženky bude stát o mnoho více, než je cena pracího gelu.
|
Tweet |
Prodejce odpovídá za jím vystavené a nabízené výrobky. Pokud takový výrobek způsobí v prostorách prodejny škodu na věci nakupujícího, prodejce je za škodu odpovědný.
Dle § 2951 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Hradí se skutečná škoda, tzn. zpravidla cena poškozené věci, kterou tato věc měla v době poškození, nikoli její pořizovací cena.
Spotřebitel nemá povinnost přijmout náhradu škody ve formě jiných než peněžních prostředků (např. slevové poukazy aj.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.