Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Zjistil jsem, až po objednání zboží 29.12.2019 - v celkové výši 7512,-Kč včetně dopravy a doběrečného, že daný obchod sídlí v Maďarsku a že by byly v případě reklamací problémy, o kterých se postupně dovídám z recenzí.
Vím, je to mé zanedbání, před objednáním zboží.
Mezi tím byla zásilka vyexpedována, ale teď už je po avízovaném termínu dodání a stále nedorazila.
Proto jsem 4.1.2020 zaslal na jejich kontaktní adresu shop@edigital.cz e-mail s textem:
Prosím o storno zásilky číslo: 7158ICK20 / 376513750398000014253803 a odstoupení od smlouvy - došlo k omylu.
Zásilka je formou dobírky: 7512,-Kč a ještě NEBYLA PŘEBRÁNA od kurýra - IN TIME LOGISTIC SK, kde je vedena pod číslem:
00602025246 - ref. 70321095775161
Toho jsem informoval o stornu formou odpovědi na jejich SMS.
Předem děkuji za kladné vyřízení
Na tel. číslo jejich zákaznické linky jsem pokoušel dovolat marně.
Lze takto postupovat?
Zásilku nepřebrat ani při opakovaném dodání dopravcem a dobírku nezaplatit?
Nebo jsem měl raději dělat "Mrtvého brouka" a přestat s prodejcem komunikovat?
Ještě bych se smířil s úhradou za jedno dodání zboží, které je ve vyúčtování zpoplatněno částkou 159,-Kč a doběrečným v hodnotě 19,-Kč.
Děkuji za radu a odpověď
Petr M.
Philips 32PFS6402
Akceptování mého požadavku
|
Tweet |
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci.
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy i před převzetím zboží. Toto právo vyplývá z preambule směrnice č. 2011/83/EU, konkrétně z jejího recitálu č. 40, který stanovuje, že právo odstoupit má spotřebitel i před získáním zboží do fyzického držení. K tomu je ale podle čl. 11 odst. 1 směrnice nutné, aby spotřebitel buď použil vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, nebo učinil jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.
Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo v Maďarsku. Jedná se tedy o maďarský e-shop, který se však zaměřuje na český trh (provozuje e-shop pod českou doménou). V takovém případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.