Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.11.2019 jsem zaplatila za objednané zboží částku 457,- Kč, přestože zboží stojí 399,- Kč. Asi je to moje chyba, částku jsem neměla platit, přesto nevím, co to je za poplatek. To nejhorší na tom je, že jsem zboží dosud neobdržela a na moje dotazy jsem z počátku dostala nic neříkající odpověď, později nikdo nereagoval.
Jedná se o objednávku č. 120835
Ilona Horáková
pánské triko s obrázkem Mickey Mouse -white2,XXXL
Žádám okamžité dodání zaplaceného zboží a vysvětlení, za co byla účtována částka 58,-Kč
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den,
Balíček nejspíše někde zatratila Česká pošta. Navrhujeme vrácení peněz. Pošlete nám prosím do emailu číslo účtu, částku a částku. Děkujeme
Dobrý den,
na základě mojí stížnosti jsem obdržela nabídku od společnosti Světomat na vrácení zaplacené částky za nedodané zboží s požadavkem na zaslání čísla mého účtu. Číslo účtu jsem okamžitě poslala, ale místo toho, aby mi přišly peníze, ozvala se spol. s tím, že mi zašle nové zboží. Oznámila jsem jim, že došlo k porušení smlouvy, o zboží již nemám zájem a od smlouvy odstupuji.
Reakce společnosti žádná.
V poradně D-test mi bylo doporučeno, abych svoji stížnost rozšířila o další skutečnosti a pokud nebude vše vyřešeno k mojí spokojenosti, mám se obrátit na ADR ČOI. Zatím to vypadá, že mi nic jiného nezbyde.
Ilona Horáková
Dobrý den,
Nejspíše se jednalo o pochybení kolegyně na emailu. Měli vám peníze vrátit okamžitě. Což bylo dnes učiněno, zítra budou u vás. Omlouváme se za komplikace, hezký den,
Dobrý den,
Nejspíše se jednalo o pochybení kolegyně na emailu. Měli vám peníze vrátit okamžitě. Což bylo dnes učiněno, zítra budou u vás. Omlouváme se za komplikace, hezký den,
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
děkuji za pomoc, konečně byla požadovaná částka zaslána na můj účet.
Ilona Horáková