Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.11.2017 mně byla firmou Kuchyně Dušek namontována kuchyňská linka,
kde nebyl ještě mezi horními a dolními skříňkami obklad. Bylo domluveno již předem s p. D., že až bude dodělán obklad, není problém dodatečně přidělat zakončovací lištu mezi dolními skříňkami a obkladem.
Zhruba po pěti měsících byl obklad dokončen a první e-mail se žádostí o montáž lišty byl zaslán p. D. 4.9.2018, pak jsem osobně navštívila studio Glanz v Radlické ulici, Praha 5 (konec října nebo začátek listopadu 2018) a bylo mně asistentkou slíbeno, že se mi do druhého dne někdo ozve....
Další e-mail jsem p. D. posílala 7.3.2019, opět nikdo nereagoval.
12.9.2019 jsem volala pí. J. (také zřejmě asistentka), protože jakákoliv korespondence s firmou Kuchyně Dušek byla a je právě od ní, volání bylo ze strany pí. J. zrušeno a za chvíli mně přišla SMS, že má schůzku a zavolá později. Již se neozvala.
Tak jsem v PO 16.9.2019 zavolala sama pí. J. a bylo mi slíbeno, že zařídí,vyřídí, apod.
Opět se nic nestalo, tak jsem 3.11.2019 napsala e-mailem dopis Pokus o smír a hned 4.11.2019 mně volal p. H. a omlouval se, že na to zapomněl (od 16.9.2019!!!) a hned zjedná nápravu. Požadovala jsem instalaci lišty do 18.11.2019. 4.11.2019 v 11:39 hod. mně přišel rozpis ceny a montáže na 7.835,- Kč (nikde zmínka s DPH nebo bez DPH)a jestli s tím souhlasím, žádá o potvrzení, tak jsem souhlasila. Ale v 16:00 hod. 4.11.2019 mně přišla od pí. J. faktura na 9.729,- Kč!!! Již s DPH!!!
V PÁ 8.11.2019 zde byl osobně p. D. zaměřit délku lišty a po domluvě, že lišta na spodní skříňce pod oknem nebude potřeba (zde se jen zasilikonuje),tak jsem požádala, aby pí.Jarolímková přepočítala cenu, neboť o 180 cm bude lišta zkrácena. Přitom v obou případech - jak nabídce, tak i faktuře nebyla uvedena délka lišty!?!?
Navíc jsem ještě hned ve dvouleté lhůtě reklamovala vadu na dvířkách horní skříňky, to si také p. D. změřil a do 3O dnů opět nevyřešil!!
Asi 9.12.2019 jsem volala na D-Test ohledně tohoto problému a bylo mi navrhnuto abych napsala, jedná se ohledně těch různých částek za lištu, že dle Obecného ustanovení § 1811, odst.2, písm.c.....................
To jsem poslala až 23.12.2019, protože jsem si říkala, že snad to i oni budou chtít vyřešit do Vánoc.
Dnes je 6.ledna 2020 a reakce žádná!!!
Reakce na moji stížnost je taková: nainstalovat lištu, vyměnit dvířka na horní skříňce (reklamace) a potom zaplatím původní částku (7.835,-).
|
Tweet |
Dle ustanovení § 1811 odst. 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že "směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění". Pokud tedy společnost učinila nabídku dle cenového rozpisu z 4.11.2019 s částkou 7.835,- Kč, byla spotřebitelka oprávněna očekávat, že jde o cenu konečnou a na dodání za takto ujednanou cenu mohla trvat.
Pokud si strany ujednaly změnu smlouvy, zkrácení předmětné lišty, měla by společnost vystavit cenovou nabídku na novou délku lišty, cenu je povinna uvést v souladu s ustanovením § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku.
Co se týká termínu plnění, platí, že společnost je povinna dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Pokud by prodlením společnosti vznikla spotřebitelce škoda, má nárok na její náhradu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.