Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 3,11,2019 jsem si objednal u této společnosti bundu. Zaslali mi č.účtu a v.symbol. Dne 4,11,2019 jsem provedl převodem uvedenou platbu. Následně cca 6 dní mne společnost bombardovala sms zprávami o nezaplacení. Po následné kontrole převodu peněz z mého účtu, jsem zjistil, že bylo z mé strany uveden špatný v.symbol. Dne 14,11,2019 jsem zaslal opakovanou platbu se správným v.symbolem. Sms zprávy ustaly. Pro vrácení peněz se špatným v.symbolem jsem zažádal přes email vygenerovaný společnosti Vevio zaslaný do mého emailu.kde jsem vše popsal a také zaslal v příloze kopii vypisu z účtu odeslaných peněz se zvýraznění špatného uvedení v.symbolu. Odpověď, byla, jen jedna a zajímavá, že má objednávka je již na cestě a pokud mám nějakou stížnost, nebo požadavek, at navštívím jejich webové stránky. Toto jsem provedl prokusal jsem se ve formuláři, posal jse o co žádám, ale bez odezvy. Učinil jsem to již několikrát, stále bez odezvy. No jak je vidět, termín dodání zboží je již, takže vypadá to, že jsem přišel o 2* 1297 kč.
S pozdravem Servus Jaroslav
Vrátit peníze, byť mou chybou o které se neprávem zadržují a dodat zboží
|
Tweet |
Pokud byla částka uhrazena dvakrát, přičemž zboží bylo objednáno jednou, jedná se v této části o bezdůvodné obohacení, které musí být vydáno tomu, na jehož úkor bylo získáno.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.