Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
popis případu :
O Vánocích jsme dostali s manželkou - stejně jako spousta dalších - peníze v obálce a v průběhu svátků jsme řešili, jak s nimi naložíme.
Jako potřebná se nám jevila nová sedací souprava a na portále FAVI.cz jsme narazili na výhodnou koupi takového zboží od prodejce - Hezký nábytek. Nejprve jsme si objednali sedací soupravu na dobírku a objednávka nám byla potvrzená.
Dcera i syn dostali rovněž peníze v obálkách a po konzultacích s nimi jsme jim objednali také každému jednu a zároveň je kartou přes internet zaplatili. Objednávka nám obratem byla rovněž potvrzená.
Obě tyto objednávky nám byly potvrzeny 26.12.2019 v časných ranních hodinách.
Týž den po 23 hodině jsme obdrželi e-mail od Hezký nábytek, že se stala na jejich stránkách chyba a nabídli nám 3 možná řešení :
- odstoupit od smlouvy
- zaplatit za objednané zboží několikanásobně vyšší cenu
- nebo k této - násobně vyšší ceně nám dají slevu 5%
S ničím takovým jsme nesouhlasili a trváme na plnění z kupních smluv, které doručením potvrzovacích e-mailů ze strany prodávajícího - dle jejich Obchodních podmínek byly tímto uzavřeny.
Při náhledu na recenze obchodu Hezký nábytek, nebo na srovnávací portál Heureka jsme zjistili, že jsme tímto podvodným jednáním prodejce nebyli napáleni sami, ale i spousta dalších potencionálních zákazníků. Prodejce Hezký nábytek) nalákal na nízké ceny potencionální kupce a odvedl tak pozornost od dalších prodejců, kteří nabízeli sice vyšší ceny, ale ne takové, jak ve finále nabídl zákazníkům - kupcům - prodejce Hezký nábytek poté, až si zboží objednali a ve většině případů i předem zaplatili. Tímto se přinejmenším na dalších prodejcích dopustil nekalé soutěže, když na svých webových stránkách uváděl ceny, o kterých musel vědět, že zboží za tyto ceny nebude dále prodávat.
Prodejce však bez jakékoliv jiné dohody s námi naše kupní smlouvy zrušil.
Veškerou písemnou dokumentaci včetně e-mailové korespondence mohu zaslat elektronicky e-mailem, případné dotazy a zprávy směrujte prosím na tel. 606411452.
--
Děkuji a přeji příjemný zbytek dne.
Smetana Josef a Renáta.
2 x objednávka na sedací soupravu Istar U
Požadujeme plnění z uzavřených kupních smluv v plné výši, neboť na námi nabízené smírčí řešení které jsme prodejci nabídli - písemné stornování jedné z našich dvou objednávek - obchod vůbec nereagoval.
Jsme proto odhodláni domáhat se svých práv prostřednictvím soudu.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musela být neúměrná hodnotě zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící na Slovensku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.