Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
dobrý den,včera jsem obdržel reklamní leták společnosti Mountfield na ,,Velký povánoční výprodej ! ,který hned na titulní straně uvádí :
VŠE ZA 1/3 CENY" !! , po návštěvě prodejny ,mi však bylo oznámeno ,že na elektrokolo , o které jsem měl konkrétně zájem a které je základním sortimentem prodejen Mountfield , se slevy nevztahují !?
Takže se táži, co znamená VŠE ZA 1/3 ???
Z mého pohledu se jedná jednoznačně o klamavou reklamu na spotřebitele.
Požaduji nákup mnou vybraného výrobku ( elektrokolo ) za skutečně třetinovou cenu tak, jak je firmou Mountfield uvedeno v reklamě a navíc kompenzaci zbytečné ztráty času a náhradu za spotřebu pohonných hmot při mé návštěvě prodejny.
Pokud mi nebude vyhověno, zvažuji oznámení této skutečnosti ČOI a dalším kontrolním orgánům , včetně oznámení události médiím.
elektrokolo
Požaduji nákup mnou vybraného výrobku ( elektrokolo ) za skutečně třetinovou cenu tak, jak je firmou Mountfield uvedeno v reklamě a navíc kompenzaci zbytečné ztráty času a náhradu za spotřebu pohonných hmot při mé návštěvě prodejny.
Pokud mi nebude vyhověno, zvažuji oznámení této skutečnosti ČOI a dalším kontrolním orgánům , včetně oznámení události médiím.
|
Tweet |
Každá prodejní akce je určitým marketingovým tahem a vždy si je třeba dávat pozor, i když se nemusí jednat přímo o klamavé obchodní praktiky. Těmi však mohou být falešné slevy, kdy prodejce cenu výrobku vlastně vůbec nesníží a slovo ‚sleva‘ použije jen k nalákání nepozorného spotřebitele k nákupu. Nebo dočasné navýšení ceny, aby pak mohla být snížena na původní hladinu a vydávání tohoto rozdílu za slevu.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Vážený zákazníku,
mrzí nás zcela zbytečné nedorozumění. Na vysvětlenou celé záležitosti uvádíme následující.
Naše společnost v reklamních materiálech šířených na podporu aktuální výprodejové akce netvrdí, že všechno její zboží bude prodáváno za 1/3 původní katalogové ceny. Naopak ze všech reklamních materiálů vyplývá, že veškeré výrobky z našeho sortimentu jsou zahrnuty do výprodeje a v rámci akce jsou prodávány buď za 1/3 aktuální prodejní ceny anebo s jinou neuvěřitelnou slevou. Zmínka o tom, že by měla být elektrokola prodávána za 1/3 ceny, dokonce není vůbec žádná, protože v něm inzerována mezi výrobky nejsou. Pouze na zadní straně je umístěna reklama, která upozorňuje, že nová modelová řada pro rok 2020 je prodávána za zaváděcí ceny a nejlevnější z řady lze pořídit již za 19.900,- Kč.
Zcela v souladu s uvedeným je tato výprodejová akce prezentována i v rámci e-mailu a dalšími prostředky. Je zde zcela jasné a srozumitelné vysvětlení toho, že výrobky jsou v rámci této akce prodávány buď za 1/3 ceny nebo za jiné neuvěřitelné slevy a prostupuje celým textem e-mailu i jeho obrázkovou částí.
Vybírat můžete z celého našeho sortimentu, přičemž za 1/3 ceny je 728 druhů výrobků, mezi které samozřejmě patří zejména ty nejprodávanější: nábytek, sekačky, pily, křovinořezy, grily, sauny, štípačky, vertikutátory, kamna, dílenské nářadí a řada dalších komodit, včetně bazénů, a to od těch nejmodernějších až po malé nadzemní typy. V reklamních sděleních jsou uvedeny příklady jednotlivých výrobků, včetně jejich katalogové i zvýhodněné ceny, včetně hypertextového odkazu na kompletní seznam / ceník našeho sortimentu s cenou i vypočítanou procentuální slevou.
Neuvádíme žádná nesrozumitelná sdělení, která by mohlo běžného spotřebitele jakkoli uvést v případný omyl.
Vzhledem k uvedenému je evidentní, že zákazníci naší společnosti byli o výprodejové akci „Jen za 1/3 ceny a jiné neuvěřitelné ceny“ informování zcela vyčerpávajícím způsobem a absolutně korektně.
Vaše negativní hodnocení poskytnutých informací katalogem je navíc zcela ojedinělé a jedná se bohužel čistě o unáhlené a nesprávné vyhodnocení.
Pokud by byla akce uváděna pouze sloganem "Jen za 1/3 ceny a jiné grandiózní slevy", potom by nebylo možné mít proti vyjádření společnosti příliš výhradu. Na úvodní straně letáku je však uvedeno něco jiného, a sice: "Vše za 1/3 ceny a jiné grandiózní slevy", přičemž nijak nevyplývá, že se akce vztahuje např. jen na vše z letáku.
Máme za to, že takové sdělení, navíc umístěné na titulní straně, může vzbudit v průměrném spotřebiteli dojem, že akce se vztahuje na veškerý sortiment společnosti. Na druhou stranu je u elektrokol jasně uvedeno to, co píše výše společnost. A na e-shopu jsou potom jasně uváděny ceny a nejlevnější elektrokolo je nabízeno skutečně za 19.990 Kč. Pokud jsou odpovídajícím způsobem uvedeny i cen na prodejně, pak se lze jen těžko domáhat nákupu kola za nižší cenu.
To však nic nemění na tom, že úvodní stránka letáku dle našeho názoru může být zavádějící, protože zcela neodpovídá skutečnosti. Závazně posoudit situaci však může pouze dozorový orgán, kterým je, pokud bychom řešili čistě otázku reklamy, příslušný krajský živnostenský úřad podle § 7 zák. č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy.
Stížnost pro další komunikaci uzavíráme.