Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
moje babička uzavřela před více jak dvěma lety s podomním prodejcem smlouvu o sdružených dodávkách plynu, bohužel. Tato smlouva je uzavřena se společností Stabil Energy s.r.o. Za minulý rok tato společnost nezaslala babičce, jakožto svému zákazníkovi, přeplatek za plyn. Tři měsíce jsem se písemně i telefonicky domáhala, aby Stabil Energy své zákaznici vůbec nějaké vyúčtování zaslal, stále jen slibovali a vyúčtování nepřicházelo. Když už po 3 měsících a několika urgencích vyúčtován zaslali, tak přeplatek ani po opětovných slibech a omluvách dosud své zákaznici nezaslali. Přestali komunikovat. Na info linku se nelze absolutně dovolat a na emaily, na které dříve reagovali, teď už nereagují. Z posledních vyúčtování je zřejmé, že dluží babičce přes 6.000 Kč, v současné dobé už i více. Nehledě na to, že když přecházela ke společnosti Stabil od jiného dodavatele, a Stabil Energy ještě nebyl jejím dodavatel, strhl si na inkasu zálohu za dodávky plynu, na které ještě neměl nárok. Na info lince se mi paní omluvila, slíbila, že peníze zašlou zpět a nakonec nezaslali nic a vymluvili se, že tam žádnou strhlou zálohu navíc neevidují, i když jsem jako důkaz zasílala foto inkasa.
Nehledě na to, že v roce 2018 se opakoval tentýž scénář...vyúčtování jsem ze společnosti ,,dolovala" 3 měsíce a přeplatek taktéž 3 měsíce, ale v tomto roce jej alespoň nakonec zaslali a komunikovali.
Babička chce od této společnosti odejít a změnit dodavatele plynu, ale smlouvu se Stabilem nemá, jelikož tuto jí zase pokradli jiní podomní prodejci, co k ní tehdy přišli. Teď už je poučená a veškerý podomní služby ihned odmítne. Žádala jsem několikrát Stabil Energy o zaslání kopie smlouvy. Do emailu mi zaslali soubor, který nešel otevřít a když jsem žádala o zaslání písemné smlouvy, zaslali nějaký cár papíru, který opravdu smlouva o sdružených dodávkách plynu není.
Jsem již zoufalá, a proto se obracím na Vás, aby se babička domohla vrácení přeplatku za plyn, který jí náleží, zaslání smlouvy, abychom mohli přejít k jinému dodavateli a taktéž vrácení neoprávněné strhlé zálohy, když toto společnost zamlčuje i přes inkaso jako důkaz.
S pozdravem
Nekvindová
č. smlouvy: 19868
Požaduji okamžité zaslání celého přeplatku za plyn na bankovní účet odběratele a rozvázání smluvního vztahu s tímto dodavatelem plynu.
|
Tweet |
Nebyl-li přeplatek z vyúčtování vyplacen včas, měla by spotřebitelka uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitelku o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebitelce náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Spotřebitelka má rovněž nárok na vydání bezdůvodného obohacení, kterým je neprávem stržené inkaso.
Co se týká informací o smlouvě, které jsou potřebné pro volbu nového dodavatele, má společnost povinnost tyto informace vydat dle § 30 odst. 2 písm. n) zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon. Více informací a vzor žádosti o vydání informací je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-4888/zadost-o-uplne-a-pravdive-udaje-o-smlouve-o-dodavce-energie
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.