Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#3854Neferové praktiky při prodeji vozu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
24.07.2014, před 10 lety

Václav Hamáček

Znění stížnosti

Rád bych popsal neférové praktiky při koupi ojetého automobilu v AAA Auto a.s., pobočka Hradec Králové. Zakoupil jsem v květnu 2014 vůz Škoda Fabia I hatchback, s motorem 1.4 16V, rok výroby 2004. Údajně najeto 137.000 km. Původní cena vozu byla 90.000 Kč, po vyjednávání snížena na 80.000 Kč. Vůz byl na první pohled velmi zachovalý. Mezi zjevné vady patřilo klepání přední nápravy ( později vyřešeno výměnou stabilizátoru nápravy a silenbloku v ceně cca. 2500 Kč ) a dále několik odřenin na laku. Předváděcí jízda proběhla celkem normálně. Auto jelo. Jelikož jsem běžný zákazník bez diagnostického přístroje a nejsem znalcem motorů, nejevil se mi chod motoru nijak zvláštně.Po zakoupení vozu se při první jízdě s otevřeným okénkem do vozu hrnul zápach nespáleného benzínu. Toto jsem bohužel při zkušební jízdě se zavřenými okénky neodhalil. Vůz byl odvezen do servisu, kde diagnostikovali vynechávání válce. Následovala výměna zapalovací cívky v ceně cca. 5000 Kč. Zápach zmizel, nikoli však podivné chování motoru. Auto špatně startovalo, na volnoběh se motor třásl. Dva dny po opravě se rozsvítila kontrolka motoru. Opět návštěva servisu. Laborování s výměnou vstřiků, cívek atd. Nakonec sundali hlavu motoru a zjistili, že je v motoru poškozena vačková hřídel sání. Následkem tohoto poškození docházelo k vůli mezi řemenicí rozvodů a vačkovou hřídelí, čímž se motor potkal a došlo k poškození ventilů. Toto samozřejmě zaznamenala řídící jednotka motoru a reagovala odpojováním válců. Podle autoservisu se pravděpodobně ani nejednalo o závadu opotřebení, ale možná o chybně udělané rozvody! Jelikož nová hřídel stojí 10 tisíc, byla servisem sehnána celá hlava motoru z druhé ruky a z ní byla použita vačková hřídel. Výměna hřídele , řemenice + 16 ks ventilů + práce stála 27.000 Kč. Po odjezdu ze servisu auto ujelo cca. 300 km a opět svítící kontrolka motoru. Nefunkční první válec. Návštěva servisu a tam 5 dnů hledali závadu. Zkusili vyměnit vše, ale první válec stále nešel. Nakonec na to přišli. Špatně fungující zdvihátka ventilů. Výměna 16 ks zdvíhátek 5.600 Kč. Servis byl natolik solidní, že si neúčtoval skoro žádnou práci, i když na tom strávili 5 dní. Automobil v ceně 80.000 Kč si vyžádal opravy v neautorizovaném servisu a s využitím dílu z druhé ruky v celkové ceně 40 tisíc !! Na všechny opravy mám faktury ze značkového servisu Autoservis Chaloupka Kostelec nad Orlicí. Vůz měl údajně najeto 137 tisíc km. Ve 105 tisících měněny převody ( auto je z Belgie a v motoru nalepil belgický servis štítek ) . Odpovídá takový stav motoru kilometrům? Hledáním záznamů ze servisů v Belgii se zjistilo, že vůz byl těsně před prodejem do ČR v listopadu 2013 servisován se stavem kilometrů 160.000 ! Při diskuzi s manažerem hradecké pobočky na téma stočené kilometry a sleva, mi bylo sděleno, že stočení tachometru je v AAA samozřejmost a počítá se s nim už při stanovení prodejní ceny !! Toto tvrzení mám nahrané.
Pokus o reklamaci výše uvedených závad skončil odpovědí, že reklamace se zamítá, protože jsem byl před koupi seznámen se stavem vozu. V žádném případě nekupovat nic z AAA Auto.


Produkt

Ojetý automobil Škoda Fabia hatchback, r.v. 2004, 1.4 16V


Požadované řešení

Alespoň částečná kompenzace provedených oprav na motoru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.8.2014 09:20, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Při prodeji použitých věcí prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neuzpozornil a zároveň nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo opotřebení. Vady se mohou projevit i později. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Spotřebitel měl v první řadě reklamovat vady přímo u prodávajícího a trvat na vystavení reklamačního protokolu. V takovém případě by měl nárok na opravu vad ze strany prodávajího. Zajistil-li si opravu sám, měl by prodávajícímu dodat doklady, které prokazují, že se jednalo o vadu, za kterou prodávající odpovídá. V takovém případě se pak subjekty mohou dohodnout na přiměřené slevě z kupní ceny.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.8.2014 18:03, před 10 lety

Vážený pane Hamáčku,
děkujeme za Váš podnět a dovolte, abych Vám odpověděl. Rádi bychom Vás požádali o zaslání zvukového záznamu hovoru s prodejcem, abychom mohli posoudit jím podané informace. Dle našeho interního šetření prodejce sděloval, že za kilometry na tachometru ručit nemůžeme, protože byl pravděpodobně stočen. Tomu byla přizpůsobena i jeho nižší prodejní cena. Toto je běžný postup, pokud má naše společnost pochybnosti o možné manipulaci se stavem tachometru předchozím majitelem. Ve Vámi podepsaném předávacím protokolu od společnosti Auto Diskont je také v kolonce "stav tachometru" zaškrtnuto "potvrzený nesoulad - bez garance". Dále v kategorii "jiné" je výslovně uvedeno, že je vůz po havárii s upozorněním na nesoulad mezi stavem tachometru a skutečného stavu najetých kilometrů. Opravdu se domníváme, že jste byl před koupí seznámen se stavem vozu, proto byla Vaše reklamace zamítnuta.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.8.2014 12:20, před 10 lety


Václav Hamáček

Dobrý den, zvukový záznam mám. Nicméně by mne zajímalo výjádření AAA ke stavu motoru a nikoli ke stavu tachometru. Při předání vozu jsem nebyl seznámen s tím, že automobil jede na tři válce, má poškozenou vačkovou hřídel sání a podpálené ventily. Normální zákazník bez VAGu a podrobných znalostí motoru nemá šanci tyto skutečnosti poznat. V předávacím protokolu zaškrtáváte dopředu, že je vůz vrak, abyste se vyhli odpovědnosti. Jak je možné, že je v mém předávacím protokolu uvedeno, že vůz je rezatý, když na něm není ani náznak reznutí? Já vám jasně uvádím, že jste vědomě prodali vůz s fatálně poškozeným ( nikoli opotřebovaným ) motorem. Ke zprovoznění motoru bylo třeba provést následující operace :

vyměnit odlomenou vačkovou hřídel sání
výměnit řemenici na vačkové hřídeli sání
výměnit 16 podpálených a potkaných ventilů
srovnat hlavu motoru
vyměnit pístní kroužky na všech pístech
vyměnit všechny hydraulická zvedátka
vyměnit zapalovací cívku na válci 1
vyměnit všechny svíčky

dále vůz vyžadoval výměnu silentbloků a stabilizátorů nápravy a zničené zadní brzdy ( tyto závady nereklamuji, ačkoli jsem na ně rovněž nebyl upozorněn )

Vy tady odvádíte pozornost vysvětlováním stavu tachometru, ale to mne osobně nezajímá a uvedl jsem to jen pro dokreslení obchodní politiky AAA. Stočené kilometry byly díky mému důkazu manažerem přiznány a nakonec byla na ně i poskytnuta sleva z prodejní ceny, takže neřešte tento problém. To co je v protokolu je díky mé iniciativě a mým důkazům. Havarie vozu byla přiznaná až na základě mého výpisu z autorizovaného servisu v Belgii. Nikoli že jsem byl na ní upozorněn. Řešte laskavě fakt, že jste prodali zákazníkovi za 80 tisíc vůz, který vyžadoval díky skryté vadě motoru opravy za cca. 30 tisíc korun! Chtěl bych uvést, že vůz byl dán do servisu, k odstranění malé závady ( což jsem si myslel ) a až po kompletním rozebrání se zjistil výše uvedený dezolátní stav motoru. Takže nebylo možné vůz přepravit do AAA k reklamaci. Při reklamačním řízení jsem předložil AAA prvotní popis závady z Autoservisu Chaloupka Kostelec nad Orlicí. Finální faktury mohu dodat kdykoli. Ano. Při prodeji vůz jel, ale díky poškození jel na 3 válce. Já nejsem technik a toto jsem nepoznal. Ale vaši zaměstnanci jsou snad odborníci. Nebo ne? Toto jsem nerovné podmínky. Vy ručíte 6 měsíců za stav vozu a dokazování, že motor nebyl poškozen v době prodeje je na vaší straně. Ať si laskavě každý potencionální zákazník AAA uvědomí, zda výčet závad motoru výše odpovídá opotřebení při 135 tisících km a zda je pravděpodobné, že se toto vše stalo v době cca. 10 dnů mezi prodejem vozu a první návštěvou servisu. Já toto nazývám podvod. Neochota podílet se nákladech na opravu vozu je pro AAA doslova typická. Žádám AAA aby se vyjádřilo k fatálnímu stavu motoru a postavilo se čelem k požadované kompenzaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.8.2014 12:01, před 10 lety

Mohu Vás požádat o poslání toho zvukového adresu na adresu vojtech.torac(zavinac)aaaauto.cz? Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.8.2014 19:40, před 10 lety


Václav Hamáček

Vážený pane Toráči, nemůžete. Jasně jsem napsal, že stáčení kilometrů bylo po předložení důkazu, že vozidlo mělo v listopadu 2013 v autorizovaném servisu v Belgii o 23 tisíc km najeto více, nakonec kompenzováno nižší cenou o cca. 9000 korun. Prodejní cena byla 89000, konečná 80000 Kč. Má stížnost řeší zatajení fatálního poškození motoru, čemuž se neustále a záměrně vyhýbáte. Myslím, že si každý potenciální zákazník udělá obrázek sám, že AAA se neumí postavit k reklamaci čelem. Pokud se hodláte pitvat v těch kilometrech, tak jistě rád vysvětlíte, proč majitel vozu z Belgie stáčí kilometry u dosud pravidelně servisovaného vozu, aby mohl okrást bazarníky z AAA v Hradci Králové. To bude jistě historka k nezaplacení, jako má reklamace.... Napiště prosím jásně ..... "AAA prodává vozy s výše uvedeným fatálním poškozením motoru a majiteli nevrátí ani korunu." Pak to zde uzavřeme. Žádám Vás o jasné vyjádření ke stavu motoru vozidla zakoupeného v AAA Auto Hradec Králové.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.8.2014 15:13, před 10 lety

Vážený pane Hamáčku,
neexistuje žádný důvod, abychom kompenzovali fakt, že kilometry neodpovídají, slevou ve výši 9,000Kč - jak uvádíte ve svém prvním příspěvku, prodejce Vás upozornil, že tomu už byla přizpůsobena prodejní cena. Tato sleva 9,000Kč byla naopak poskytnuta jako kompenzace za stav vozu, jak je výslovně uvedeno v bodě 8 předávacího protokolu. Proto byla reklamace týkající se stavu vozu zamítnuta.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.8.2014 15:53, před 10 lety


Václav Hamáček

Vyjádříte se laskavě k fatálnímu poškození motoru vyžadujícímu výměnu velké části komponent motoru v ceně cca. 30 tisíc korun nebo ne? Tvrdíte ve své poslední reakci, že jste o tomto poškození motoru věděli? Jediným sporným bodem stavu vozu kromě najetých kilometrů a zatajených dvou nehod, bylo totiž klepání přední nápravy! Oprava za max. 3000 korun ve značkovém servisu. Takoví jste lidumilové, že jste slevili trojnásobek? Vaše řešení mé reklamace je na úrovni prodejců hrnců a doufám, že si toho každý návštěvník tohoto webu všimnul. Je mi jasné, že z vaší společnosti schovávající se za zákony, které diskriminují spotřebitele, nedostanu ani korunu, ale kudy budu chodit, tudy vám budu dělat reklamu. To vám garantuji. Tohle je naprostá rezignace na zákaznický přístup. Neznám jiný obor, kromě výše zmíněných prodejců hrnců, kde je něco takového možné. Postupovali jste totiž naprosto stejně, jako při prodeji meho předchozího vozu. Odkoupili jste vůz Škoda Felicia za 3 tisíce korun s tím, že mne ho jen milostivě zbavujete a půjde do šrotu, kam opravdu patřil. Jasně jsem vám sdělil, že vůz byl velmi těžce havarován na předek a tudíž celá nosná část vozu nesla trvalé následky. Řekl jsem vám, že motor je těžce opotřebován a vyžaduje dolévání litru oleje s každou nádrží. A tento vůz byl následující den v nabídce AAA uveden za prodejní cenu 24 tisíc bez jediné zmínky o stavu motoru a havárii. Za cenu, za jakou se prodávají nehavarované Felicie r.v. 98. Tohle není seriozní podnikání ! Já vás znovu a po třetí žádám o vyjádření k podrobně popsaným zavadám motoru. Napište, že toto je bežný stav u vámi nabízeného zboží a můžeme to ukončit !

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2014 17:15, před 10 lety

Žádáme prodávajícího, aby se vyjádřil k vytýkané vadě. Pokud se strany nedohodnou, musel by nyní spotřebitel prokázat nejlépe znaleckým posudkem, že stav vozu neodpovídal běžnému opotřebení vozu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.11.2014 17:38, před 10 lety

K dané reklamaci jsme se definitivně vyjádřili v příspěvku z 29.8. v 15:13.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2014 10:11, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že strany mají na věc odlišné stanovisko a z řešení nevyplývá, že by mohlo být v této věci dosaženo dohody, jsme nuceni stížnost uzavřít. V tomto případě je důležité, jaký stav vozu je sjednán v kupní smlouvě, případně skutečnost, zda je spotřebitel schopný prokázat jiná ujištění. Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neuzpozornil, nejedná-li se o vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení. V rámci uplatněné reklamace je prodávající povinen písemně odůvodnit zamítnutí reklamace. Toto zamítnutí poté může spotřebitel probrat se soudním znalcem a dle toho se rozhodnout pro vypracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.11.2014 10:12, před 10 lety


Václav Hamáček

Hodnocení: