Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Hodnotím prodejny v Českých Budějovicích a ráda bych věděla zda je někdo, kdo tyto prodejny navštěvuje a kontroluje
01/ naproti OD PRIOR - kvalita zeleniny víc než nedostačující -z 90 % je zboží schnilé - už sem nechodím.
02/ prodejna v okrajové části ČB -Rožnov: nejlépe hodnotí zákazník na facebooku: Když chcete být celý den "nasejřený", tak jdetě do Billy v Rožnově. Neprůchodné uličky, zamračený, nekomunikující personál. Na připomínky reaguje vulgárně a odpovídá řvaním na celou prodejnu. Parkoviště malé, parkují zde obyvatelé z okolních domů a podniků. - už sem nechodím.
03/ Billa v ulici Mánesova je v hodnocení nejlepší. Přesto nepochopím jednání vedoucího prodejny. dne 02-01-2020 jsem chtěla koupit pivo Plzeň Urquell v plechu, které bylo v nabídce. Při kontrole data spotřeby jsem zjistila, že pivo má záruku do 02-01-2020 (chtěla jsem koupit celé plato). Vedoucí po upozornění na procházející záruku odpověděl v pohodě:"dnes je v záruce". Co na toto říci? Vskutku "perfektní přístup" k zákazníkovi. Na procházející záruku jsem upozornila i pokladní a dostalo se mi vysvětlení, že 50% sleva je právě z důvodu končícího data spotřeby. Vzhledem k tomu, že jsem v regálu piva přebrala a näšla tam uvedené pivo s datem spotřeby do 05/2020 jsem se jí zeptala jak je tedy možné, že mi i na toto pivo účtuje slevu 50 %. Odpověď jsem nedostala. V každém případě chci dál upozornit, že se po přestavbě prodejny značně zhoršila kvalita zeleniny. Kvalita neodpovídá jakosti. Krájená uzenina je krájená na silné plátky. Poslední připomínka je k parkovišti. Proč je zde domek? Proč na celý prostor, včetně ulice nezavedete parkovací hodiny, které dá zákazník za sklo auta? Jednou větou: Prodejny Billa v ČB jsou odstrašujícím příkladem a znovu apeluji na vedení společnosti, provádět zde častou kontrolu. Prodejnu stále navštěvuji a věřím, že dojde ke zlepšení. Ryba smrdí vždy od hlavy.
Důsledná kontrola.
|
Tweet |
Podle § 3 odst. 1 písm. b) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen "ZOS") je prodávající povinen prodávat výrobky v předepsané nebo schválené jakosti. Není-li jakost předepsána, v jakosti obvyklé. To znamená, že prodávající musí nabízet čerstvé ovoce a zeleninu. Ovoce ani zelenina samozřejmě nesmí být zkažená nebo plesnivá.
Tato povinnost prodejce vyplývá i z ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Prodávající musí kupujícímu odevzdat předmět koupě v ujednané jakosti. Ovoce a zelenina tedy musí být vhodná ke konzumaci, tj. bez plísní apod. Není-li tomu tak, může spotřebitelka žádat nápravu.
Dohled nad jakostí ovoce a zeleniny provádí podle ustanovení § 23 ZOS Státní zemědělská a potravinářská inspekce (dále jen "SZPI"). Pokud má spotřebitelka důvodné podezření, že prodejce nabízí závadné potraviny rostlinného původu, má možnost na webové stránce http://www.szpi.gov.cz/podnety-ke-kontrole.aspx dát SZPI podnět k prošetření. SZPI zjistí, zda došlo k porušení zákona a případně může uložit ve správním řízení prodejci pokutu.
Co se týká komunikace a nálady zaměstnanců, nepodléhá jejich chování přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Datum minimální spotřeby (doba použitelnosti) označuje den, po kterém už nesmí být potravina nabízena k prodeji, neboť není zaručena její bezpečnost. Doba použitelnosti se používá pro potraviny, které podléhají rychle zkáze, a musí být proto rychle spotřebovány, např. jogurty a jiné mléčné výrobky, ryby, chlazenou drůbež, výrobky studené kuchyně atp. Potraviny s prošlou dobou použitelnosti se nepovažují za bezpečné v souladu s čl. 14 odst. 2 až 5 nařízení (ES) č. 178/2002 a nesmí se uvádět do oběhu. V poslední den je tedy možné zboží ještě nabízet zákazníkům.
Cena za kterou je zboží nabízeno (nebo výše poskytnuté slevy) je součástí nabídky prodávajícího. Prodávající tvoří cenovou nabídku dle svého uvážení a je na jeho vůli zda zlevní zboží které prochází v daný den, nebo i zboží ostatní.
Uspořádání parkoviště, které společnost provozuje, je rovněž na jejím uvážení, měla by však mít zájem na tom, aby spotřebitelé odcházeli spokojení, čemuž může napomoci i komfortní uspořádání parkovišť a prodejen.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.