Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
7.10.2019 jsem cestovala letem CSA OK631 z Bruselu do Prahy, rezervacni kod QK5E3E. Tento let byl zpozden o temer 5 hodin. Situace na letisti byla velmi obtizna a neprehledna, zpozdeni stale narustalo, neobdrzeli jsme aktualizovane informace, obsluhujici personal nebyl schopen poradit, udaje na obrazovkach nebyly pravdive. Do Prahy jsme dorazili s vyraznym zpozdenim, coz mne zpusobilo znacne rodinne i pracovni problemy.
Domnivam se, ze na tento druh incidentu se vztahuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 upřesněné judikaturou v případu C-581/10.
Tyz den jsem zpozdeni reklamovala vuci CSA emailem, dle jejich instrukci jsem tyz den vyplnila prislusny online formular. Od te doby jsem neobdrzela zadnou reakci a svou reklamaci jsem pripominala emailem 10.11., 19.11. a 5.12. 8.12. jsem situaci reklamovala telefonicky, pracovnik call centre me bez zajmu oznamil, ze muj online formular nemuze najit. 9.12. jsme vyplnila formular podruhe. 2.1.2020 jsem opet urgovala emailem a poprve jsem obdrzela reakci, neutralni, s odkazem na reklamacni oddeleni, ktre vsak nelze nijak kontaktovat. Ihned jsem odpovedela s zadosti o primy kontakt na rekalmacni oddeleni, interniho ombudsmana, interniho auditora, ochrance spotrebitele, kontrolora kvality nebo jiny uzitecny utvar. Bez odpovedi. Naposledy jsem urgovala emailem 7.1.2020.
Prosim o Vasi laskavou asistenci.
Let CSA OK631 z Bruselu do Prahy, 7.10.2019, rezervacni kod QK5E3E.
Financni kompenzace dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 upřesněné judikaturou v případu C-581/10.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Dle tohoto nařízení má cestující právo v případě zpoždění letu na vzdálenost 1500 km a kratší na náhradu škody ve výši 250 EUR za situace, kdy byl let zpožděn o více jak dvě hodiny. S tímto požadavkem by se měl spotřebitel obrátit přímo na leteckého dopravce.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (ÚCL), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Stížnost ÚCL je dostupná na stránkách www.caa.cz a je možné ji podat i prostřednictvím elektronické pošty na adresu caa@caa.cz nebo podatelna@caa.cz.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.