Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 26.8.2019 kolem 16 hod spadlo na mé auto zaparkované na veřejném parkovišti (označeném značkou parkoviště) v Ostravě (Lumírova ulice) větev ze stromu a poškodila střechu vozu. Stalo se tak při silném poryvu větru, zasahovali i hasiči. Oslovil jsem příslušný městský úřad Ostrava - Jih (25.9.2019), kde jsem jim podal oznámení o škodě. Ti kontaktovali svoji pojišťovnu, která mi poslala informace abych se ozval jejich člověku, který škodu nafotí. Ten mi řekl, pokud dám auto na opravu do jejich smluvního servisu, udělá servis vše za mě - tak se stalo, auto jsem odvezl 9.10.2019 do Autocentrála s.r.o. v Ostravě - Třebovicích. Ti provedli opravu a cenu opravy vyčíslili na 69.439,84,-Kč. Nyní mi přišel dopis od likvidátora, že dle údajů ČHMÚ byla ten den vichřice a tím pádem se jedná o vyšší moc a škodu neproplatí. Já jsem ovšem také kontaktoval ČHMÚ - konkrétně oddělení klimatologie a tam mi potvrdili, že největší poryv větru byl o síle 14,3 m/s (jiné meteo servery uvádějí 14,4 m/s) - což ani zdaleka není vichřice. Takže se jedná ze strany likvidátora o lživé tvrzení.
Několikrát jsem se snažil kontaktovat přímo likvidátora ale neúspěšně, nechal jsem na sebe kontakt aby případně zavolal on, také bez výsledku.
Nevím jak dále postupovat - hlavně mě zaráží, že likvidátor takto pozmění fakta...dle mého je to snad z jeho strany podvod.
Měla by se udělat revize a dle skutečných podkladů uznat nárok na pojistné plnění. Přece není možné, když parkuji na místě tomu určeném a okolní stromy mi zničí auto, abych musel tuto škodu zaplatit já...
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.
Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry šetření pojistné události, je vhodné zaslat společnosti písemný nesouhlas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (jedná-li se o neživotní pojištění a situaci, kdy je smluvní stranou pojistné smlouvy). Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nepodaří-li se spor vyřešit tímto způsobem, bude vhodné vyhledat právní služby a svého práva se případně domáhat soudní cestou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.