Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 22.11.2019 jsem si u společnosti LUNZO objednala boty jejich kód 33588/45 a zaplatila na jejich účet 2701348025/2010 částku 1 159,-Kč. Obratem mi přišel od spol. LUNZO email, že objednávku přijali pod číslem 1546900602. Dne 25.11.2019 mi od této společnosti přišel email, že jim přišly peníze za tuto mou objednávku, že je tedy zaplacena a v nejbližší době bude předána k expedici. Dne 30.11.2019 od společnosti LUNZO přišel email,že má objednávka je předána k odeslání a bude doručena přibližně 5 až 25 pracovních dní od odeslání . Dne 30.12.2019 od LUNZO přišel email, abych ohodnotila tento nákup. Dne 31.12.2019 jsem odepsala, že mi zboží nepřišlo,tak není co hodnotit. Jejich asi automatická odpověď dne 31.12.2019 zněla, že pracovníci zákaznické podpory odpoví v pracovní dny do 48 hodin.
Do dnešního dne 08.01.2020, i když jsem toto včera 07.01.2020, znova urgovala se již nikdo neozval. K dnešnímu dni je to již 30 pracovních dnů!!
Žádám proto doručení zboží do 12.01.2020, nebo vrácení peněz na můj účet.
Alena Koblihová
Nízké kozačky kód 33588/45 ,černá barva
Žádám proto doručení zboží do 12.01.2020, nebo vrácení peněz na můj účet a to do konce ledna 2020.
Alena Koblihová
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Vaše zásilka byla prodejcem odeslána 10.12.2019.
Vaše zásilka je v přepravě, obvyklá doba dodání je 5-25 pracovních dní od odeslání zboží prodejcem.
Zásilku můžete očekávat do 20.1.2020.
Odkaz pro sledování Vaší zásilky jsme Vám nyní zaslali na e-mail.
Garantujeme doručení do 60 dní ode dne odeslání zboží prodejcem. Tato doba uplyne 9.2.2020.
Pokud vám objednávka nedorazí ani do tohoto data, vyplňte si prosím reklamační protokol a zašlete nám ho na email.
Jsme k dispozici na e-mailu info@lunzo.cz, pokud na odpověď spěcháte, můžete nás kontaktovat i telefonicky na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00).
S pozdravem Tomáš Nejedlý
Zákaznická podpora Lunzo.cz
Dobrý den, 30.11.2019 prý byla zásilka předána k odeslání a najednou až 10.12.2019. Doufám tedy, že zásilka do toho 20.1.2020 dorazí. jsou to zimní boty...
Dobrý den,
30.11.2019 jsme objednávku předali prodejci k odeslání. 10.12.2019 byla zásilka prodejcem odeslání.
Obvyklá doba dodání je 5-25 pracovních dní od odeslání zboží prodejcem.
Zásilku můžete očekávat do 20.1.2020.
S pozdravem Tomáš Nejedlý
Zákaznická podpora Lunzo.cz
Dobrý den dnes 15.01.2020 mi tedy boty přišly. Zip našitý z venku nohy!! ale i to bych přežila ,ale levá bota nejde obout.
To je hrůza, co LUNZO posílá. Vracím a doufám, že peníze budou zpět na mém účtu do konce ledna.!! Na boty jsem čekala od 22.11.2019!!!!
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
velice nás mrzí Vaše nespokojenost. Samozřejmě je možné zboží vrátit zpět prodejci.
Na Váš e-mail jsme Vám nyní zaslali pokyny pro vrácení zboží zpět prodejci.
S pozdravem Tomáš Nejedlý
Zákaznická podpora Lunzo.cz
Dobrý den, od společnosti LUNZO mi přišla odpověď, že nejsou prodejci a proto mohu zboří vrátit do Činy na adresu kterou mi poslali. Je to tak správně? Děkuji za odpověď.
Společnost je tzv. "zprostředkovatelským e-shopem" - tedy: na první dojem se tváří a prezentuje jako e-shop, avšak ve skutečnosti přeprodává zboží od dalších subjektů se sídlem mimo EU. Dle našeho názoru není možné, aby při tomto stylu podnikání společnost omezovala práva spotřebitelů a neumožňovala jim uplatnit odstoupení od smlouvy uzavřené přes internet bez uvedení důvodu v zákonných lhůtách a bez vysokých přepravních nákladů souvisejících se zasíláním zboží do zahraničí. Blíže uvádíme také náš článek: https://www.dtest.cz/clanek-7792/je-to-e-shop-nebo-neni-v-cem-je-hacek. Stejně situaci hodnotí také oddělení ADR ČOI - viz následující stanovisko: https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-23-8-2018/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.
Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.
V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:
Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.
Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci, pokud jste nás tedy kontaktovala s tím, že chcete zboží vrátit, byl Vám z naší strany zaslán e-mail s instrukcemi pro vrácení zboží zpět prodejci.
Pokud budete podle daných pokynů postupovat, bude Vám vrácena platba za objednávku.
Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.
S pozdravem Tomáš Nejedlý
Zákaznická podpora Lunzo.cz
Dobrý den, jak mám tedy postupovat?
Volba řešení je na spotřebitelce. Služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti, takže zde můžeme pouze uvádět náš právní názor s podpůrnými argumenty, avšak nemáme žádnou pravomoc o věci rozhodovat. Závazné rozhodnutí může vydat v dané věci jedině soud.
Jistou možností by bylo trvat na uplatnění práva přímo vůči společnosti a následně se obrátit na službu mimosoudního řešení sporů při ČOI, z jejíhož stanoviska uvedeného výše vyplývá, že postup společnosti, kdy spotřebitel není zřetelně informován o tom, že zboží nekupuje od provozovatele e-shopu, ale od neznámé třetí strany, není v pořádku, takže je nutné situaci posoudit jako nákup zboží od provozovatele internetového obchodu. Přikládáme odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Další možností je přistoupit na jednání společnosti a postupovat dle jejích pokynů.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, raději to ukončím, protože když jsem si nyní četla další stížnosti na tyto překupníky, tak bych stejně neměla žádnou šanci.
Ale myslím si,že by bylo dobré na tento problém upozornit před tím, než si lidé něco od společnosti LUNZO objednají. Děkuji, Koblihová
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.