Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, jsem (71) bohužel též jednou z obětí šmejda, který se mi doslova vnutil do bytu a stále dokola tvrdil, že jde POUZE O A U K C I , která mi vybere nejlepšího dodatele elektřiny a pak od něj dostanu návrh smlouvy. Měla jsem pouze podepsat ÚČAST na této aukci, což jsem bohužel důvěřivě učinila. Doslova 100x jsem opakovala, že NECHCI ZMĚNIT dodavatele, že mě zajímá jen POROVNÁNÍ cen. Hned druhý den jsem vše telefonicky odvolala.
Teď mi místo smlouvy přišly jen složenky, a to od LAMA Energy. Nejhorší ze všeho je, že vůbec neexistuje kontakt na tuto "společnost" ???- NIKDY nezvednou telefon, neodpoví na e-mail atd. Můžete mi PROSÍM POMOCI ?? Mám nejpozději v PONDĚLÍ 13.1. poslat LAMĚ l.platbu - MÁM TO UDĚLAT ??, nestvrdím tím svůj souhlas ?? Moc DĚKUJI za rychlou odpověď a zdravím J. K.
Prosím o pomoc, odpověď !
|
Tweet |
Mnoho obcí již na svém území zakázalo podomní prodej, je tedy vhodné se informovat, zda zákaz takovéhoto prodeje neplatí také v místě pobytu spotřebitele. Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Uzavřel-li spotřebitel smlouvu o dodávkách energií mimo obchodní prostory společnosti (tzv. podomní prodej) nebo za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku (telefon, internet), může spotřebitel od této smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy bez udání důvodu. Doporučujeme odstoupení provést písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu. Není to však nezbytné.
Pokud tato lhůta již uplynula, může spotřebitel smlouvu bezplatně vypovědět až do 15 dní od zahájení dodávek energií. Výpovědní doba v takovém případě činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Podle názoru, který zastáváme, je na základě logického výkladu § 11a odst. 3 energetického zákona smlouvu možné vypovědět i před zahájením dodávek (bylo by absurdní, pokud by spotřebitel musel čekat, než mu společnost začne dodávat elektřinu nebo plyn). Po uplynutí výpovědní lhůty se závazek ruší a společnost nemůže s takovýmto ukončením spojovat žádnou sankci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.