Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V internetovém obchodě ALZA jsem zakoupil zastřihovač vousů. Po převzetí a rozbalení (2.1.020) jsem zjistil, že je příliš dlouhý a příliš vibruje. 3.1.020 jsem proto v prodejně v Praze 4 odstoupil od smlouvy bez udání důvodu (ve 14ti denní lhůtě), což ale pracovník ALZA odmítl s poukazem na porušení pečeti (§ 1837 písm. g) občanského zákoníku). Mou stížností doplněnou o další důvod k odstoupení v podobě délky a vibrace zastřihovače se sice ALZA zabývala, nicméně zamítavé stanovisko potvrdila (5.1.020). Dnes jsem pro jistotu požádal ALZA o vyjádření k otázce délky a vibrací zastřihovače, změnu postoje ALZA ale neočekávám.
Je zřejmé, že zastřihovač nebyl použit, bez rozlepení pečeti (přelepky) není možné obsah krabice zjistit a s věcí se seznámit, z webových stránek ALZA vůbec není zřejmá délka přístroje: od smlouvy jsem podle mého přesvědčení odstoupil důvodně a ALZA odmítnutím mého požadavku postupuje nesprávně a porušuje má práva jako spotřebitele (v běžném obchodně bych se dozvěděl všechny potřebné parametry zastřihovače).
zastřihovač vousů a vlasů ECG ZS 1020 Black
Řešení vidím ve vrácení věci mou osobou a vrácení kupní ceny ze strany ALZA.
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.
Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) platí, že spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání". (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/)
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že holící strojek je však typem zboží, které z hygienických důvodů vracet nelze.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.