Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, našla jsem si inzerát na s. reality a byl mi poslán odkaz na s. dražby.cz
Podmínkou bylo se zaregistrovat. Všechny podmínky jsem splnila a nebylo tam nic napsáno o 5 tisících za registraci.
Po 2 měsících od registrace mi včera přišel email, že ke dni 9.12.2019 dlužim částku 5tisic korun. Tímto žádám o vysvětlení. Nikde jsem nenašla že za registraci budu platit. Leheza
Neplatit za registraci na s. dražby.cz
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dodáváme, že vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Dobrý den paní Anno, v ostatních stížnostech se vyjadřujeme více odborně, nyní to zkusíme laicky, bez paragrafů a bez odborných výrazů. Skutečnost, že jste se u nás registrovala, byla pouze Vaše svobodná volba, nikdo Vás k tomuto právnímu jednání nenutil, registraci jste učinila dobrovolně. V emailu, který této registraci předcházel máte uvedeno, že pracujeme pouze pro naše klienty a to dle našich Aukčních podmínek, že nejsme dražebník, ani vyhlašovatel dražby, ale že Vám můžeme být nápomocni při koupi nemovitosti z dražby. V případě, že klient chce další informace, že se musí u nás registrovat, aby se stal naším klientem. Logicky, pokud v emailu čtu informaci, že společnost pracuje pro klienty dle svých Aukčních podmínek, tak si tyto Aukční podmínky na webu vyhledám a přečtu, toto je více než logické. Ale i tak, nad tlačítkem REGISTROVAT SE je uvedena věta: "Odesláním registrace souhlasíte s aukčními podmínkami a ceníkem-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby." Toto by mělo být již druhé upozornění pro klienta, že by se měl logicky seznámit s těmito Aukčními podmínkami. Nad rámec výše uvedeného je na několika místech na našem webu uveřejněn CENÍK a to jak v horním hlavním menu, tak v dolním menu na prvním místě zleva, nadto je ceník uveřejněn na prvním místě před Aukčními podmínkami, které jsou tvořeny Sdělením před uzavřením smlouvy a samotnou kořenovou Smlouvu, kde je opakovaně uvedena cena všech našich služeb a popis těchto služeb. K vyjádření dTestu: jelikož naše společnost nepoužívá žádné obchodní podmínky a vše máme zcela jasně a transparentně uveřejněno v kořenové Smlouvě, potažmo v zákonem stanoveném Sdělení před uzavřením smlouvy nemůže názor shora uvedený obstát. Spotřebitel je více než řádně informován o ceně služby před samotnou registrací, tak jak je toto popsáno u ostatních stížností, včetně judikatury, která nám dává 100% za pravdu při stejném způsobu a formě uzavření smluvního vztahu, byť řešením soudního sporu bylo 15x vyšší finanční plnění, kdy soud pravomocně určil, že na toto plnění má společnost 100% nárok a to na základě platně uzavřené Smlouvy, která byla uzavřena stejnou formou a způsobem jako Smlouva v případě registračního poplatku.
Nechápu proč jste mi teda 6.1.2020 poslali eimal že ke dni 9.12.2019 jsem měla zaplatit 5tisíc korun když do té doby mi žádná upomínka od vás nepřišla.
Dobrý den paní Anno, dne 14.10.2019 v čase 9:33 AM, jste projevila zájem o informace k RD Jablonec nad Nisou ID 3494. Téhož dne v 10:40 AM Vám byl zaslán informační email s informacemi a dalším postupem pro naše klienty. Jelikož jste registraci provedla, byly Vám téhož dne odeslány všechny potřebné dokumenty a to v čase 5:49 PM. Výzva k úhradě Vám byla zaslána dne 30.11.2019 v čase 10:58 AM a to dle uzavřené Smlouvy. Jelikož jste na tuto výzvu nikterak nereagovala byla Vám zaslána upomínka s vysvětlením našich právních argumentů a to dne 7.1.2020 v čase 7:44 PM. Pokud máte další dotazy, pište. Pokud se domníváte, že nám nárok na poplatek nevznikl, neplaťte ho a vyčkejte na další řešení. Děkujeme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den jsme ve fázi kdy s. Dražby.cz chce stále peníze.
Vzhledem ke komentáři spotřebitelky doporučujeme, aby se pro další řešení věci obrátila na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Oddělení ADR ČOI registrační poplatek požadovaný společností hodnotí také jako neoprávněný. Viz stanovisko: https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-1-11-2019/.
Stížnost pro další komunikaci uzavíráme.