Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stránkách tohoto e-shopu jsem si objednala 2x totožný produkt v hodnotě 199 Kč, spolu s poštovným byla cena objednávky celkem 458 Kč. Na webových stránkách e-shopu je uvedena doba dodání 2-4 pracovní dny. 2. 12. 2019 jsem objednávku zaplatila na příslušný účet. 8. 12. 2019 mi přišel od e-shopu e-mail, že má objednávka stále nebyla uhrazena (platební transakce mezi bankami trvají často delší dobu, chápu). Obratem jsem e-shopu (paní M.Ch.) psala, že jsem již platbu posílala a ať mi dá vědět, pokud peníze v brzké době nedorazí. 18. 12. 2019 mi přišel e-mail s potvrzením, že peníze přišly a objednávka je tudíž uhrazena. Od té doby, co jsem obdržela e-mail s potvrzením platby, uplynulo celkem 23 dní. Provozovatelka e-shopu na e-mail nereaguje, boží stále nedodáno a nevím, jakým jiným způsobem se dočkat odezvy či informací o stavu dodávky.
Produkt, který je na e-shopu pod názvem "VESELÉ LETNÍ BRÝLE SE SRDÍČKY, NEDIOPTRICKÉ, S FILTRY UVA A UVB" v hodnotě 199 Kč, zakoupen 2x, spolu s poštovným celková částka 458 Kč
V e-mailu jsem již majitelku e-shopu vyzvala k zaslání zboží. Pokud tak neučiní v brzké době, žádám navrácení peněz v plné výši a omluvu.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelovi tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den,
platba za Vaši objednávku byla vrácena a jako omluva za zpoždění bylo navrženo odeslání zboží zdarma.
S pozdravem
Mgr. Markéta Chlumská
Potvrzuji, že majitelka e-shopu, paní Chlumská, peníze vrátila, omluvila se a nabídla kompenzaci. Tímto stížnost uzavírám a stahuji.
Vzhledem k tomu, že v řešené věci bylo dosaženo smírného řešení sporu, tuto stížnost uzavíráme.