Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#38609Krácení odškodnění škody na vozidle

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2020, před 5 lety

Dominik Mach

Znění stížnosti

9. prosince jsem měl dopravní nehodu, kdy jsem nedostal přednost a stal jsem se poškozeným. Auto bylo následně odtaženo a čekalo se na likvidátora ohledně stanovení výše škody. Stanovená škoda přesáhla hodnotu vozidla. Pojišťovna následně dala vrak do aukce. Nyní mě volal pan likvidátor, že vůz byl odhadnuty na hodnotu před nehodou na 48000,-Kč. S tím, že však nikdo vrak nevydražil a tak mě dají o 20% menší částku, než je odhadní cena a nechají mě vrak, který údajně mohu prodat na náhradní díly.
Může si pojišťovna něco takového dovolit? Vždyť oprava se nevyplatí a když dám vozidlo na vrakoviště, tak ještě zaplatím za převoz a nedostanu tím asi nic. Neměla by mě vyplatit hodnotu vozidla?
Děkuji za odpověď.


Produkt

Automobil Peugeot 307


Požadované řešení

Vyplácení celé hodnoty vozidla, tedy 48000,-Kč a vrak ať si klidně nechají.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2020 10:15, před 5 lety

Pokud byla způsobena škoda vozidlem třetí osoby, má poškozený právo na náhradu škody od pojišťovny, se kterou má škůdce uzavřenou smlouvu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Nahrazuje se skutečná škoda. Skutečnou škodou je újma spočívající ve zmenšení majetku poškozeného vyjádřitelná v peněžité částce, kterou je nutno vynaložit na jeho navrácení do stavu před poškozením. Účelem zavedení povinného ručení je zajistit poškozenému plnou náhradu skutečné škody.

Rozsah náhrady škody proto musí zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Nelze přenášet povinnost ke kompenzaci za tzv. totální škodu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci. Náhrada by měla být tedy v takové výši, aby bylo možné majetkový stav poškozeného navrátit do stavu před pojistnou událostí.

Uvedené vyplývá mj. z nálezu Ústavního soud ČR se sp. zn. II. ÚS 155/16, dle něhož je v případě totální škody na vozidle nutné zohlednit tzv. princip plného odškodnění. Dle Ústavního soudu se skutečnou škodou rozumí zmenšení existujícího majetku poškozeného ve srovnání se stavem, jaký zde byl před způsobením škody, a proto musí i rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Tato náprava může být zjednaná třeba i koupí srovnatelného osobního automobilu poté, co došlo ke zničení původního vozidla. Náhrada škody, a tedy pojistné plnění, by tak mělo být takové, aby byl plně kompenzován rozdíl v majetku poškozeného před nehodou a po ní.

Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojišťovně a požadovat znovu prošetření případu. K tomu by mělo být možné využít také formulář ne webu pojišťovny: https://www.generaliceska.cz/podnety.

Nebude-li spotřebitel se svou argumentací úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2020 09:59, před 5 lety

Dobrý den,

abychom mohli přistoupit k prošetření celé záležitosti, prosíme o doplnění následujících údajů:

- číslo pojistné události
- registrační značka vozidla
- jméno a příjmení poškozeného

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem

Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz

Se souhlasem České národní banky došlo ke spojení aktivit společností Generali Pojišťovna a.s. a Česká pojišťovna a.s. Na českém trhu tak od 21. 12. 2019 působí Generali Česká pojišťovna a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2020 10:17, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2020 09:07, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.