Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost špatně za mě podala výpověď k dosavadnímu dodavateli plynu, ikdyž jsem jim sdělil všechny správné informace a tím mi propásla výpovědní lhůtu a teď musím být další rok s drahým tarifem u současného dodavatele EON. Podal jsem stížnost a odpověď byla. Po přezkoumání nahraného hovoru jsme zjistili, že jste sice vše sdělil správně, ale následně jste souhlasil s našim zaměstnancem. Když jsem s vyřízení stížnosti nesouhlasil a že chci kompenzaci za ten další rok u stávajícího dodavatele, tak mi odpověděli, že mi nic nedají, že za to může EON, který zneužívá starý a nový obchodní zákoník a že to dlouhodobě doposud neúspěšně řeší s ERÚ. Oni mi tvrdí, že věděli předem o tomto problému a přesto výpověď podali špatně a mě to teď bude stát nemalé finanční prostředky. O 2 měsíce jsem řěšil u Bohemia Energy úplně stejnou výpověď od EON na jiné adrese a vše proběhlo v pořádku. Prostě kryjí svého zaměstnance za chybu na úkor zákazníka.
Výpověď od EON k Bohemia Energy za dodávku plynu.
Měli by zaplatit EONu pokutu za přechod k nim, nebo zaplatit kompenzaci za další rok u EONu, kde jsem měl domluvenou individuální levnou nabídku a teď budu mít rok standartní drahý tarif a nemůžu už nic měnit.
|
Tweet |
Pokud dané společnosti vyplývala ze smlouvy povinnost jednat se stávajícím dodavatelem a podat za spotřebitele výpověď, přičemž tak ovšem neučinila a spotřebiteli v důsledku toho vznikla škoda, je za ní společnost odpovědná. Jedná se o odpovědnost za škodu způsobenou porušením smluvní povinnosti, která je upravena v § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Výše škody může v řešené věci být stanovena např. rozdílem mezi předpokládanou platbou a platbou, kterou spotřebitel musí vlivem chybného postupu společnosti platit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.