Společnost


MELFIN TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38627Neuznání reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2020, před 5 lety

Lubomír Buchta

Znění stížnosti

Dobrý den, 04.08.2018 jsem v internetovém obchodě zakoupil bezdotykový odpadkový koš (https://www.do-domu.cz/produkty-bezdotykovy-jumbo-kos-56l-svetla-bila-detail-2344). Tomu po roce a půl běžného používání praskli panty ve kterých drží víko a koš nadále nelze automaticky otvírat.

Napsal jsem prodejci dotaz na reklamaci, kam poslat koš a jak postupovat, spolu s doklady o koupi a fotodokumentací prasklích pantů. Odpověď prodávajícího byla cituji: Držák je rozlomený což se nemůže stát při normálním automatickém provozu. Na takové poškození se bohužel reklamace nevztahují.


Produkt

Obj. kód: 730 - Bezdotykový Jumbo koš 56l světlá, bílošedá, velikost: 76 x 29,5cm 56L


Požadované řešení

Chtěl bych zboží opravit nebo vyměnit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2020 19:15, před 5 lety

Právo z vadného plnění spotřebitelovi nenáleží, pokud věc sám poškodil. Co bylo příčinou vzniku poškození (zda se jednalo o vadu materiálu, ze kterého byl výrobek vyroben, nebo zda jej způsobila nesprávná manipulace s výrobkem ze strany spotřebitele), by bylo v případě soudního sporu předmětem dokazování.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2020 22:31, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.